در آخرین روز ماه صفر؛
همزمان با آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع)، شهر مقدس قم و حرم حضرت معصومه(س) غرق در عزا و ماتم شد.
کد خبر: ۶۷۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۷ 09 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، همزمان با آخرین روز از ماه صفر و سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا علیه السلام شهر مقدس قم و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها غرق در ماتم و عزا است.

دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی استان قم از ساعات ابتدایی صبح امروز پنج‌شنبه به سمت میدان آستانه و حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کرده و در عزای باب الحوائج امام رضا(ع) سوگواری کردند.

دسته خادمان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز همانند هر سال در سالروز شهادت امام رضا(ع) از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به سمت حرم اخت الرضا(ع) حرکت کردند تا مصیبت از دست دادن برادر را به این بانوی با کرامت تسلیت بگویند.

بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز امروز شاهد برپایی مجالس عزاداری بود که اقشار مختلف مردم و طلاب و روحانیون در این مراسم شرکت کردند.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با استقرار در ایوان آیینه حرم مطهر به دسته‌های عزاداری خیر مقدم گفت.

در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و خیابان‌های سطهر شهر قم نیز ایستگاه‌های صلواتی از زائران و عزاداران پذیرایی می‌کنند.

با توجه به تعطیلات آخر هفته این روزها شهر مقدس قم شاهد حضور زائران زیادی است که برای عرض تسلیت شهادت امام رضا(ع) خود را به حرم مطهر خواهر این امام رئوف رساندند تا به محضر ایشان عرض تسلیت داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار