مدیرکل راه آهن قم گفت: مسیر دسترسی به ایستگاه قطار محمدیه قم با مشکلات زیادی مواجه است و دستگاه های مسئول استان به این مسائل رسیدگی نمی کنند.
کد خبر: ۶۷۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ 11 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، محسن اعتماد با اشاره به بی توجهی دستگاه های ذیربط برای حل مشکل محور جنت آباد به سمت ایستگاه محمدیه، افزود: اداره کل راه و شهرسازی باید آسفالت و شرکت برق نیز روشنایی این محور را تامین نماید.

وی با بیان این که نبود اعتبار دلیل دستگاه ها در بی توجهی به وضعیت ایستگاه محمدیه است، بیان کرد: راه آهن نیز با مشکلات عدیده ای مواجه است، ولی در مدت 2 سال بیش از 30 میلیارد ریال برای ساماندهی این ایستگاه از اعتبارات راه آهن هزینه شده است و باز هم حاضریم هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: مسیر دسترسی به ایستگاه محمدیه، غیراستاندارد می باشد و این محور به اندازه ای باریک است که 2 خودرو به سختی می توانند از کنار هم عبور نمایند، دست اندازها و افتادگی های این محور نیز از دیگر مشکلات آن است.

به گفته اعتماد، نبود روشنایی در مسیر دسترسی، این ایستگاه را از نظر امنیتی با مشکلات زیادی مواجه نموده است.

وی با انتقاد از سرویس دهی نامناسب شرکت اتوبوسرانی به مسافران این ایستگاه، اضافه کرد: راه آهن وظیفه جابه جایی مسافران را ندارد و شرکت اتوبوسرانی نیز گاهی به بهانه کم بودن مسافر سرویس دهی نمی کند.

وی ادامه داد: برخی روزها شرکت اتوبوسرانی به طور کامل از سرویس دهی خودداری می کند و این مساله مردم را ناراضی و سرگردان نموده است.

مدیرکل راه آهن قم با تاکید بر این که باید رفت و آمد مردم تسهیل شود، خاطرنشان کرد: حتی برای استقرار تاکسی در ایستگاه محمدیه جانمایی نیز صورت گرفته است و منتظر اقدام شهرداری در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: مشکلات ایستگاه محمدیه در شورای تامین استان بیان شده، این مشکلات را به استاندار، فرماندار و معاونان استاندار نیز یادآور شده ایم و رفع مشکلات این ایستگاه باید در اولویت دستگاه های ذیربط قرار بگیرد.

وی با بیان این که هرگونه خروج ایستگاه راه آهن از داخل به بیرون شهر فاجعه اجتماعی به همراه دارد، بیان کرد: وقتی زیرساخت خوب داخل شهر مهیاست، چرا باید چنین ایستگاه راهبردی به خارج از شهر منتقل شود.

اعتماد تاکید کرد: ایستگاه محمدیه آیینه عبرت برای همه است تا به فکر انتقال راه آهن به خارج از شهر نباشد.

وی گفت: روزانه 26 رام قطار مسافری رفت و برگشت به شهرهای مختلف از جمله زاهدان، کرمان، یزد، کاشان، سیرجان، بندرعباس و شیراز از ایستگاه محمدیه تردد می کند و روزانه بیش از 400 مسافر در این ایستگاه پیاده می شوند.

به گفته وی، از این ایستگاه پنج راه از جمله 2 راه به سمت تهران، یک راه به سمت اصفهان، یک راه به سمت جنوب اراک و یک راه نیز به سمت مسجد جمکران عبور می کند و این راه ها از طریق ایستگاه محمدیه به هم متصل می شوند.

راه آهن قم در حال حاضر 509 کیلومتر خط اصلی، 30 کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از 15 ایستگاه است.

ایستگاه قطار محمدیه در فاصله 20 کیلومتری از شهر قم قرار دارد، مسیر دسترسی آن از محور قدیم قم - کاشان می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
در اکثر اوقات و برای خیلی از قطارها سرویس برای شهر و بلعکس وجود نداره و سواری ها و تاکسی ها نرخ غیر منطقی و بالایی رو مطالبه می کنند و تمام کارکنان ایستگاه محمدیه نیز در عدم وجود اتوبوس دخیل هستند و از آب گل آلود ماهی می گیرند و اقدام به مسافرکشی با نرخ بالا می کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار