عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با اشاره به مشکلات دست‌وپا گیر صدور مجوزهای تجاری‌سازی دائم در شهرک پردیسان گفت: کمبود مراکز عرضه در شهرک پردیسان قم جدی بوده و باید راهکار مناسبی برای آن اندیشیده شود.
کد خبر: ۶۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۶ 11 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، حسن طلایی با اشاره به مشکلات تجاری‌سازی در شهرک پردیسان قم اظهار داشت: تهیه طرح تفصیلی و مجری احداث این شهرک با اداره کل راه و شهرسازی استان بوده و شهرداری در اصل این مسئله دخالتی نداشته است.

وی با تأکید بر مهم‌ترین عوامل کمبود مراکز عرضه در شهرک پردیسان افزود: مطابق قانون و مقررات 10 درصد از اراضی این شهرک به‌صورت مطلق به شهرداری تعلق می‌گیرد اما در سازمان زمین شهری این 10 درصد صرفاً به اراضی مسکونی تعلق‌گرفته و تجاری‌سازی‌های پردیسان به‌هیچ‌وجه در حوزه اختیار شهرداری قرار نگرفته است.

عضو شورای شهر قم گفت: با توجه به این‌که تجاری‌سازی‌های پردیسان طبق تفسیر مسئولان سازمان زمین شهری در حوزه اختیارات شهرداری نیست، کمبود مراکز عرضه نیز در این شهرک جدی است و شهروندان این منطقه در تهیه نیازهای روزمره خود با مشکلات جدی مواجه هستند.

طلایی با انتقاد از عدم همکاری دستگاه‌های استانی در صدور مجوزهای تجاری‌سازی در شهرک پردیسان عنوان کرد: در شرایطی که اداره کل راه و شهرسازی و سازمان زمین شهری به مسئولیت‌ها و وظایف خود در زمینهٔ صدور مجوزهای تجاری‌سازی در پردیسان عمل نمی‌کنند و در تحویل 10 درصد سهم شهرداری نیز ممانعت‌هایی را به عمل می‌آورند، شورای شهر قم در سال‌های اخیر تصمیم گرفته به‌صورت موقت و 3 ساله مجوزهای تجاری‌سازی صادر کند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با اشاره به صدور مجوزهای موقت تجاری تجاری‌سازی در شهرک پردیسان ادامه داد: صدور مجوزهای موقت سه‌ساله در سال‌های گذشته نتوانسته مشکلات موجود در این منطقه را برطرف کند و ازاین‌رو نیز متأسفانه هرسال این لایحه به‌صورت مسکن و موقتی تمدیدشده است.

طلایی خاطرنشان کرد: در سال جاری صدور مجوزهای موقت تجاری‌سازی به‌صورت یک‌ساله تمدید می‌شود تا شهرداری برای صدور مجوزهای تجاری‌سازی دائمی با سازمان زمین شهری و اداره کل راه و شهرسازی قم به توافق‌نامه‌های نهایی برسد.

وی مشکلات شهرک پردیسان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: متأسفانه شهرک پردیسان در حال حاضر با بخش قابل‌توجهی از مشکلات و چالش‌های اجتماعی روبه‌رو بوده که دراین‌بین کمبود مراکز عرضه و فروشگاه از مهم‌ترین مشکلات موجود در این شهرک تازه تأسیس در شهر قم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار