در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از اشتغال 327 نفر مهارت آموخته فنی و حرفه ای قم در 79 دوره آموزشی در 6 ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 11 November 2018

به گزارش تابناک قم، احمد عطارنیا با بیان اینکه وضعیت اشتغال مهارت آموختگان بعد از دریافت گواهینامه مهارت و پس از طی یک فاصله زمانی 6 ماهه درسه گروه شاغلین، کارجویان و غیرکارجویان، رهگیری و رصد می‌شود تا دوره‌های آموزشی که نرخ اشتغال کمی داشتند با دوره‌های جدید جایگزین شوند، بیان کرد: در 6 ماهه سال برای هزار و 118 نفر از مهارت آموختگان مراکز ثابت فنی و حرفه‌ای استان رهگیری اشتغال انجام شده است که از این تعداد قریب به 327 نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی جمع کارجویان در این دوره را 313 نفر عنوان کرد و افزود: در رهگیری صورت گرفته از وضعیت اشتغال این افراد، 163 نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی، 64 نفر به دلیل عدم وچود سرمایه کافی، 65 نفر به دلیل پایین بودن دستمزد، 14 نفر به دلیل عدم رغبت به شغل پیشنهادی و هفت نفر به علت ضعف آموزش مهارتی تاکنون موفق به اشتغال نشده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم اعلام کرد: رهگیری اشتغال از 79 دوره آموزش کارآموزان و 6 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای انجام شده است.


عطارنیا افزود: طبق رهگیری صورت گرفته 74 نفر از مهارت آموختگان قبلاً شاغل بوده اند که هدف آنها تکمیل مهارت و فراگرفتن حرفه‌های جدید بوده و 456 نفر غیر کارجو از قبیل دانشجو، دانش آموز، سرباز و خانه دار یا افرادی بوده‌اند که تمایلی به کار نداشته‌اند.

وی اظهار کرد: بهره برداری از نتایج حاصل از رهگیری اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه‌های سند راهبردی مهارت و فناوری در راستای توسعه و ارتقاء آموزش‌های مهارتی و اثر بخشی این قبیل آموزشها به شمار می‌رود.

عطارنیا در پایان بر اهمیت فرآیند مشاوره، رهگیری، اشتغال در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد و گفت: اجرای دقیق این فرآیند سبب هدایت صحیح کارآموزان و اثر بخشی آموزش‌های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار