رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: مهم‌ترین دغدغه تولید و صنعت در قم نقدینگی و نوسان ارز است.
کد خبر: ۶۷۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ 12 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در سی و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام رضا (ع) در فرمانداری عنوان کرد: تولید با چالش ها و موانع زیادی مواجه است که اگر حل نشود سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را با مشکلات جدی مالی روبرو می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه مهم ترین دغدغه تولید و صنعت در قم نقدینگی و نوسان ارز است، عنوان کرد: نوسانات نرخ ارز تاثیر زیادی بر قیمت مواد اولیه و تجهیزات گذاشت و حجم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را کاهش داد.

سیجانی بیان کرد: تا سال گذشته یک تولیدکننده با یک میلیارد تومان سرمایه نیز قادر به راه اندازی واحدی تولیدی و صنعتی بود اما در شرایط فعلی بالغ بر 3 میلیارد تومان برای تجهیزات اولیه مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی زیادی برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند اما موانع جدی در مسیر دریافت وام وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: تاکنون برای 22 طرح صنعتی قم مبلغ 90 میلیارد تومان در دو بخش سرمایه در ثابت و سرمایه در گردش پرداخت ‌شده است .

وی افزود: همچنین 140 میلیارد تومان در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ویژه طرح‌های تولیدی و صنعتی استان پرداخت‌ شده است.

سیجانی تصریح کرد: 80 درصد از تسهیلات رونق تولید استان توسط بانک صنعت، معدن و تجارت به عنوان بانکی تخصصی پرداخت‌ شد.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط بانک صنعت معدن قم مبلغ 69 میلیارد تومان ویژه 12 طرح صنعتی در سال پرداخت کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: یکی از طرح های مهم اقتصادی در قم راه اندازی نیروگاههای خورشیدی است که در این مسیر از سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی حمایت می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار