عضو شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای پروژه هایی نظیر بلوار آیت‌الله بروجردی، اتصال بلوار یادگار امام به میدان ارتش و ادامه بلوار کارگر گفت: باید 13 حلقه دیگر از معابر حمل و نقل این شهر تکمیل شود.
کد خبر: ۶۷۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲ 13 November 2018

به گزارش تابناک قم، روح الله امراللهی در جلسه شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به عدم تعادل در تخصیص بودجه در کشور اظهار کرد: عدم تعادل اقتصادی و عدم تعادل در تخصیص بودجه در کشور موجب عدم تعادل منطقه ای در بخش جمعیت شده است و شاهد مهاجرت و جابه جایی جمعیتی در کشور هستیم، در طول یک دهه اخیر این مساله منجر به افزایش جمعیت شهر تهران و شهرهای پیرامون شده است.

وی ادامه داد: باید بودجه استان‌ها در سطح ملی تقویت شود و برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت در راستای تقویت ظرفیت‌های منطقه ای باشد تا از تمرکز سرمایه گذاری در تهران و پیرامون این شهر جلوگیری شود و شاهد سیر مهاجرت گسترده به این محدوده نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: تا زمانی که ساختار اصلی معابر یک شهر تکمیل نشود، شهروندان آن شهر از فضای شهری مطلوب بهره مند نمی‌شوند و نارضایتی و خستگی اجتماعی شهروندان را در چنین شهری شاهد خواهیم بود.

امراللهی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر قم اظهار کرد: افتتاح بلوار آیت‌الله بروجردی، اتصال بلوار یادگار امام به میدان ارتش و ادامه بلوار کارگر جزو پروژه‌های عمرانی اجرا شده در شهر قم است، اما باید 13 حلقه دیگر از معابر حمل و نقل این شهر تکمیل شود، به عنوان مثال امکان تکمیل بلوار شهید روحانی در زمان کوتاه وجود دارد.

وی ادامه داد: شهرداری قم در احداث رینگ دوم مسجد مقدس جمکران اقدامات خوبی داشت که در آینده تاثیر خودش را نشان می‌دهد، امکان تکمیل بلوار سمیه در دو سال وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: مانع تکمیل بلوار فردوسی خط ریل راه آهن متروکه است، هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر باید به دنبال برداشتن این سنگ از جلوی راه مردم شهر قم باشد، اکنون حقوق شهروندان و زائرین و مجاورین کریمه اهل‌بیت(ع) تحت الشعاع خودخواهی یک بخش قرار گرفته است.

امراللهی با اشاره به آینده شهر قم اظهار کرد: خیابان‌های عماریاسر و جمهوری اسلامی نقش اصلی در ساختار دسترسی آینده شهر قم خواهند داشت و رفتار ترافیکی مردم مناطق مختلف شهر قم با تکمیل این دو محور تغییر خواهد کرد، با اتصال خیابان عماریاسر به بلوار شهید صدوقی و خیابان جمهوری اسلامی به بزرگراه امام علی(ع) در غرب حجم سفرهای درون شهری پیرامون های خیابان‌های امام خمینی(ره) و میدان 72 تن کاهش خواهد یافت و ورودی‌های شرقی و غربی قم تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل دو محور عماریاسر و جمهوری اسلامی از سرعت و جدیت لازم برخوردار نیست و باید این دو پروژه با جدیت بیشتری مدنظر شهرداری قم قرار بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار