مسئول واحد ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی حوزه هنری قم گفت: درکارگاه های عصرانه داستان که به منظور معرفی، نقد و ارتقای سطح فنی نویسندگان جوان استان به صورت ماهانه برگزار می شود تا کنون 20 کتاب بررسی شده است.
کد خبر: ۶۸۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 17 November 2018

به گزارش تابناک قم، محمد غفاری، عصرانه داستان را از جمله برنامه های حوزه هنری برای تقویت اعضای باشگاه نویسندگان قم دانست و افزود: در این عصرانه ها علاوه بر نقد کتاب ها، شرکت کنندگان علاوه بر بیان روند نویسندگی و نحوه شکل گیری سوژه داستان تجربیات خود از فرآیندهای نشر نیز بیان می کنند.

وی ادامه داد: پیش از بررسی آثار، کتاب ها برای مطالعه در اختیار اعضای باشگاه نویسندگان قرار می گیرد تا با آمادگی و مطالعه قبلی در این عصرانه ها حضور یابند.

وی گفت: تلاش شده تا در این برنامه ها تنوع ژانرهای داستانی از جمله تاریخی، مذهبی، دفاع مقدس، رمان، داستان های کوتاه و کودک و نوجوان لحاظ شود تا نویسندگان جوان استان با سبک های مختلف داستان نویسی آشنا شوند.

غفاری هدف حوزه هنری را تربیت نویسندگانی متعهد، خلاق و توانمند درحوزه نویسندگی دانست و افزود: عصرانه های کتاب به دنبال معرفی نویسندگان استان، ارتقای سطح کیفی، ایجاد ارتباط میان نویسندگان و آشنایی نویسنده های جوان با سبک های مختلف نقد ادبی است.

مسئول واحد ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی حوزه هنری قم، حضور در عصرانه های داستان را برای عموم آزاد دانست و گفت: مخاطبان اصلی این کارگاه ها نویسندگان و اعضای باشگاه نویسندگان قم است که دوره های مختلف داستان نویسی را سپری کرده اند.

وی با بیان اینکه حوزه هنری به منظور تربیت نویسندگان قوی و متعهد و همچنین تضمین آینده نویسندگی در این استان، اقدام به تاسیس باشگاه نویسندگان نموده است اظهار داشت: تاکنون بیش از 100 نویسنده جوان از خدمات آموزشی مقدماتی این باشگاه برخوردار شده اند که از این تعداد 25 تن با نظر اساتید این دوره ها به عنوان نویسندگان مستعد شناسایی شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار