به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید مهدی زین الدین و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) محفل شب شعر و خاطره انتظار سرخ در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱ 18 November 2018

به گزارش تابناک قم، محفل شب شعر و خاطره انتظار سرخ و اختتامیه کنگره شعر چهل سالگی و جشنواره شعر استانی دفاع مقدس با حضور خانواده شهدا، رزمندگان دفاع مقدس، هنرمندان بسیجی، شاعران و صاحب نظران عرصه دفاع مقدس امشب در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حضور شاعران گفت: یک حادثه در صورتی ماندگاراست که با زبان هنر ثبت شود و این رسالتی است بر دوش نخبگان و فرهیختگان تا بتوانند آثار خود را با کمک رسانه منعکس و ماندگار کنند.

وی افزود: شعر یکی از هنرهای اثرگذار است که در مقایسه با سایر هنرها تأثیر بیشتری در جامعه می‌گذارد و مهم‌ترین اثر آن در جامعه جریان سازی است و در تمام مباحث اخلاقی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند کارساز باشد.

در ادامه این مراسم سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تشکر از خانواده معظم شهدا و عوامل برگزاری گفت: در گنیجنه دفاع مقدس ناشناخته‌هایی وجود دارد که باید شناخته و کاوش شود و امیدواریم سیره شهدا الگوی جوانان و جامعه ما قرار گیرد.

در ادامه مراسم قاسم بابایی مسوول سازمان بسیج هنرمندان قم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری کنگره شعر چهل سالگی گفت: اگر امروز با افتخار کنگره چهل سالگی را برگزار می‌کنیم قطعاً زحمات استاد مجاهدی حول محور ولایت است و تلاش ایشان باعث شده تا قم به پایتخت شعر آیینی تبدیل شود.

وی با اشاره به برگزاری سالگرد سردار شهید مهدی زین الدین افزود: امیدواریم شاهد وحدت و انسجام در فضای آشفته فرهنگی کشور باشیم و الگو و سیره زندگی شهید زین الدین معیار ما باشد.

در بخش پایانی این مراسم محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور گفت: ما هر چه امروز در عرصه هنر پیشتازی می‌کنیم به برکت خون شهداست و در این مسئله تردیدی نیست.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب دو شاخه شعر در ادبیات معاصر بسیار درخشید، یکی شعر ولایی و دیگری شعر مقاومت است که حتی کسانی که با شعر آشنا نیستند آن را داوری می‌کنند.

مجاهدی تصریح کرد: شعر آیینی و مقاومت توانسته است آثاری را تقدیم جامعه انقلابی کند که سال‌ها در تاریخ ادبیات معاصر ماندگار خواهد بود.

در این مراسم تعدادی از شاعران جوان استان قم به شعرخوانی پرداخته و حاج حسین کاجی نیز به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان کنگره شعر چهل سالگی و جشنواره شعر استانی دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار