مدیرعامل انتشارات گاج در نشست صمیمی هفته کتاب مطرح کرد
یکی از مشکلات سیستم آموزشی کشور این است که در یک سیستم آموزش ارائه شده و در سیستم دیگر ارزشیابی صورت می‌گیرد، یعنی آموزش و پرورش کار آموزش را بر عهده دارد ولی ارزشیابی بر عهده وزارت علوم است؛ ادغام وزارت آموزش و پرورش و علوم گام اول حذف کنکور است.
کد خبر: ۶۸۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 18 November 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جوکار در نشست صمیمی که به مناسبت هفته کتابخوانی در مجموعه خانه کتاب قم برگزار شده بود طی سخنانی با اشاره به تاریخچه فعالیت خود در عرصه نشر کتب کمک درسی بیان کرد: هم اکنون پرتیراژ ترین ناشر ایران هستیم.

ادغام وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم راهکار حل مشکل کنکور

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های کمک آموزشی تولید شده به زبان ساده و قابل فهم به دانش آموزان عرضه می‌شود، یادآور شد: متاسفانه کتاب‌های درسی قوام لازم را ندارد و باید چند برابر آن در کتاب‌های کمک درسی توضیحات لازم را ارائه کنیم که موضوعات برای دانش آموزان قابل فهم باشد.

مدیرعامل انتشارات گاج یکی از علل رشد ناشران کتب کمک درسی را ضعف‌های موجود در کتاب‌های درسی دانست و بیان کرد: ما امروز در عرصه کتاب با مشکل توزیع روبه رو هستیم و باید کتاب در ویترین باشد تا عرضه شود.

کتب کمک آموزشی حذف شدنی نیست

وی با اشاره به اینکه کتب کمک آموزشی حذف شدنی نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی با سخنان خود به مردم آدرس غلط می‌دهند.

جوکار با اشاره به اینکه گفته شده است موسسات برگزار کننده آزمون های آزمایشی نمی‌گذارند که کنکور حذف شود، بیان کرد: مگر این قبیل موسسات چه کاره هستند که بخواهند جلوی حذف کنکور را بگیرند.

وی با اشاره به طرح خود برای حذف کنکور بیان کرد: باید ملاک سنجش دانش آموزان در سه سال آخر تحصیل هر سال 25 درصد و 25 درصد نیز به کنکور اختصاص یابد در چنین شرایطی دیگر دانش آموزان استرس سنجش 12 سال تحصیل در سه یا چهار ساعت را نخواهد داشت.

ادغام وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم راهکار حل مشکل کنکور

مدیرعامل انتشارات گاج در خصوص یکی از مشکلات در برگزاری کنکور گفت: در یک سیستم آموزش ارائه شده و در سیستم دیگر ارزشیابی صورت می‌گیرد، یعنی آموزش و پرورش کار آموزش را بر عهده دارد ولی ارزشیابی بر عهده وزارت علوم است؛ ادغام وزارت آموزش و پرورش و علوم گام اول حذف کنکور است.

مافیا نیستیم

وی در خصوص مطالب مطرح شده مبنی بر شکل گیری مافیا توسط موسسات برگزار کننده آزمون های آزمایشی و ناشران کتاب‌های کمک آموزشی بیان کرد: ما مجوز خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده و 5 درصد درآمدهای خود را نیز به آموزش و پرورش می‌دهیم و همچنین هر هفته جلسات کارشناسی با حضور معاونان وزیر داریم پس چنین سخنانی صحیح نیست.

جوکار به اهدای 7 میلیارد تومان کتاب از سوی موسسه گاج به دانش آموزان زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: باید مسئله آموزش در کشور به صورت زیربنایی اصلاح شود؛ توسعه عدالت آموزشی زمانی محقق می شود که اگر امکان برخورداری همه دانش آموزان کشور از امکانات آموزشی پایتخت یا کلانشهرها میسر نیست، حداقل جلوی عرضه کتاب های کمک آموزشی گرفته نشود چرا که خالقان این کتاب ها از بهترین و برترین معلمان کشور هستند و امکان مطالعه و بهره مندی دانش آموزان از این کتاب‌ها حتی در دورترین نقاط کشور نیز فراهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار