دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم با اشاره به تلاش دشمنان در تضعیف باورهای دینی مردم و لزوم تقویت هسته مسجد محوری استان گفت: مساجد زمانی می‌توانند پاسخگوی شبهات و رخنه‌های دشمنان باشد که به‌صورت منسجم فعالیت‌های خود را سوق دهد.
کد خبر: ۶۸۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 18 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا آشتیانی در جلسه مسجد محوری اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: باید هسته مساجد استان بیش از گذشته تقویت شود.

وی با اشاره به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه افزود: برخی از انسان‌های پاک‌باخته می‌توانند با خودسازی و ایمان راسخ به‌عنوان ملجأ و محل پناهگاه عموم مردم تبدیل شوند، ملجأ کامل و اتم علم اهل‌بیت(ع) هستند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با بیان برخی از معارف کتاب شریف نهج‌البلاغه گفت: اگر انحراف و بدعتی در دین اصیل اسلامی صورت بگیرد این قبیل انحرافات صرفاً به‌واسطه علم ائمه اطهار(ع) از بین می‌رود.

آشتیانی با اشاره به برخی بدعت‌ها و شبهات در جامعه کنونی ابراز کرد: در شرایط و جامعه کنونی در طول شبانه‌روز هزاران شبهه در عقاید و باورهای دینی مردم ایجاد می‌شود که در این وضعیت روحانیت در صیانت از دین مردم مسئولیت و رسالت واقعی دارد.

وی بیان کرد: مساجد محور و پایگاه پاسخگویی به شبهات و سؤالات جدید مردم باید قرار بگیرد، مساجد زمانی می‌توانند پاسخگوی شبهات و رخنه‌های دشمنان باشد که به‌صورت منسجم فعالیت‌های خود را سوق دهد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای تضعیف عقاید و باروهای دینی مردم بیان کرد: در جامعه فعلی دشمن برای تضعیف باورهای دینی مردم کمر همت بسته و تمام امکانات خود را نیز بسیج کرده است.

آشتیانی عنوان کرد: مساجد برای اینکه بتوانند در مقابل هجمه‌های سنگین و شبهات دشمنان اقدامات مؤثری داشته باشند چاره‌ای جز حرکت‌های منسجم، هماهنگ و با علم و اطلاع کافی نیست، مساجد باید به محل و پناهگاه رفع مشکلات و چالش‌های اجتماعی مردم تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت ائمه جماعات در هسته مساجد استان گفت: تقویت هسته مساجد استان باید بر محور ائمه جماعات شکل بگیرد، ائمه جماعات باید نسبت به برخی مسائل روز و مهارت‌های موردنیاز مجهز شوند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم عنوان کرد: ائمه جمعه قم برای تقویت هسته مساجد و ائمه جماعات برای مبارزه با شبهات و برنامه‌های دشمنان برای تضعیف باورهای دینی و اعتقادی مردم هم‌صدا و هم‌نوا هستند.

آشتیانی تأکید کرد: حقیقت این بوده دشمنان تجهیزات و امکانات زیادی برای پیشبرد اهداف خود برای تضعیف باورهای دینی مردم‌دارند و در این وضعیت چاره‌ای جز حرکت منسجم مساجد و تشکیل شورای قدرتمند برای ساماندهی فعالیت‌های مساجد در استان نیست.

وی با انتقاد از بی‌برنامگی برخی از مساجد استان در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان تصریح کرد: متأسفانه برخی از مساجد استان هیچ‌گونه برنامه‌ای در برابر هجمه‌های دشمنان در برابر تضعیف باورهای مردم ندارند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم گفت: حقیقت این بوده که قدرت رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان برای تضعیف و ایجاد شبهات در نسل جوان بسیار زیاد است، در وضعیت کنونی جامعه چاره‌ای جز مدیریت و فعالیت‌های جهادی برای مقابله با برنامه‌های منسجم دشمنان نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار