مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: اگر زمین مناسبی در اختیار مجموعه قرار بگیرد در جوادالائمه نیروگاه اقدام به تأسیس کتابخانه می‌کنیم و نیازسنجی نسبت به احداث کتابخانه در مناطق محروم استان انجام شده است.
کد خبر: ۶۸۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 20 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام امیرعطاالله جباری اظهار داشت: در مجموعه خدماتی کتابخانه‌های استان خدمتی به عنوان ایستگاه مطالعه داریم که در این قفسه‌ها کتاب‌های خاص و ویژه ای قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند کتاب را مطالعه کرده و در قفسه قرار دهند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: برنامه‌های گسترده ای شامل قصه گویی و نقاشی برای کودکان برگزار می‌شود و دانش آموزان در مدارس اقدام به معرفی کتاب می‌کنند، برای بزرگان آموزش‌های روانشناسی و خانواده و تفکر خلاق برگزار می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: 700 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، سیستم خرید نهاد کتابخانه‌های عمومی استان متفاوت است و کتابخانه‌ها درجه بندی می‌شوند.

جباری تصریح کرد: در کتابخانه‌های استان اهدای کتاب انجام می‌شود و ممکن است یک و یا دو جلد کتاب و بیش از 2 هزار جلد کتاب اهدا شود که این اقدام در هفته کتاب و جشنواره رضوی و هفته دفاع مقدس توسط علاقه مندان به کتاب انجام شد.

وی با بیان اینکه نابینایان و کم بینایان در زمینه منابع و کتاب با محدودیت زیادی روبرو هستند،گفت: همواره خلاء قابل توجهی برای این عزیزان در زمینه کتاب وجود دارد، کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای اقدام به تولید کتاب برای روشندلان کرد و از سال 94 اقدام به تولید کتاب برای نابینایان کرد و حدود 3 سال است که تولید کتاب بریل را به صورت انبوه انجام می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: درمدت 3 سال 200 عنوان کتاب و 14 هزار جلد برای نابینایان و کم بینایان تولید شده است و به 60 مرکز کتابخانه سراسر کشور ارسال کردیم که در ده مرحله ارسال انجام شده است.

وی بیان کرد: در زمینه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان قم محدودیت داریم و با سرانه فاصله داریم، کتابخانه باید به گونه ای باشد که در دسترس همگان باشد و خانواده‌ها به همراه فرزندان از آن بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: ساخت کتابخانه اقدام زمان بری است و چندین سال زمان می‌برد اما باید در کنار آن راهکارهای زودبازده انجام شود، در پردیسان کتابخانه عمومی وجود دارد اما نسخ کتابی که وجود دارد مخصوص حوزه علمیه و کتاب‌های علمی است، اگر زمین مناسبی در اختیار مجموعه قرار بگیرد در جوادالائمه نیروگاه اقدام به تأسیس کتابخانه می‌کنیم و نیازسنجی نسبت به احداث کتابخانه در مناطق محروم استان انجام شده است.

جباری با بیان اینکه شرایط برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی تسهیل شده است، افزود: چندین سال است که حق عضویت در کتابخانه آیت الله خامنه ای ثابت است و اقدام به افزایش هزینه نکردیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار