سرپرست استانداری قم،
سرپرست استانداری قم با بیان اینکه موضوع فرودگاه این استان به صورت هفتگی پیگیری می شود، گفت: کارها و پیگیری های زیادی برای رفع مشکلات این پروژه صورت گرفته که در حال نتیجه دادن است.
کد خبر: ۶۸۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 20 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی دردیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: فرودگاه بستر لازم برای توسعه استان را فراهم می کند که با توجه به ظرفیت های فرهنگی، زیارتی و سلامت مورد تاکید مسئولان می باشد.

وی توجه به گردشگری سلامت را از جمله اهداف پیگیری برای ساخت فرودگاه قم دانست و گفت: بیش از 3 میلیون زائر خارجی سالانه به قم سفر می کند که با توجه به ظرفیت های بهداشتی و درمانی این استان امکان جذب گردشگران سلامت از کشورهای منطقه نیز وجود دارد.

هاشمی گفت: وجود حرم حضرت معصومه(ص) و مسجد مقدس جمکران، ورود 25 میلیون زائر، وجود بیش از 70 هزار دانشجو و دهها هزار طلبه از 130 کشور جهان، قرار گرفتن قم درشاهراه مواصلاتی 17 استان کشور از جمله ظرفیت های مهم قم است.

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.

ساخت این فرودگاه هم اکنون متوقف است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار