رئیس شورای شهر قم با انتقاد شدید نسبت به نارسائی‌های شهری در روزهای بارانی گفت: در اثر بارندگی خوبی که در هفته گذشته داشتیم، متاسفانه شهر قم شاهد آب‌گرفتگی و ترافیک سنگین در معابر و مسدود شدن برخی مسیرها شد که این نشان از نوعی نارسائی در مدیریت شهری است.
کد خبر: ۶۸۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 20 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم، در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، به مسئله آب‌گرفتگی معابر به دنبال بارندگی شدید هفته گذشته اشاره کرد و از شهردای قم انتقاد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: هفته گذشته بارندگی خوبی را در قم داشتیم، اما از سوی دیگر شاهد آبگرفتی در نقاط مختلف شهر بودیم که بعضا باعث ترافیک سنگین در شهر شد و برخی از مسیرها مسدود شد.

وی در این جلسه که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با انتقاد شدید نسبت به نارسائی‌های شهری قم در روزهای بارانی افزود: در اثر بارندگی شهر قم شاهد آب‌گرفتگی و ترافیک سنگین در معابر مختلف می‌شود که نشان از نوعی نارسائی در شهر است.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر لزوم رفع نارسائی‌های شهری برای مقابله با آب‌گرفتگی و ایجاد گره‌های کور ترافیکی در روزهای بارانی گفت: باید علل و دلایل مهم در هنگام بارندگی بررسی شود، باید عوامل این مشکل بزرگ به‌درستی سنجیده شده و اگر اصلاحی نیاز است در اسرع زمان صورت بگیرد.

جلالی ضعف زیرساخت‌ها را از عوامل مهم آب‌گرفتگی در معابر شهر دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری باید برای رفع مشکل آب‌گرفتگی در هنگام بارش باران به شهرداری مناطق مختلف راهکارهای برون‌رفت از مشکل را ارائه داده و یا ازنظرات کارشناسی آن‌ها درصحنه عمل استفاده کند.

رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: علل و عوامل این موضوع باید بررسی شود، اگر در طراحی اشکال داریم و اگر در اجرا اشکال است و اگر هم کانال ها و آب های سطحی باید لایه روبی می شد، باید مورد کارشناسی قرار گیرد.

وی گفت: درخواست از شهردار این است که به شهرداران مناطق و معاونان ابلاغ کنند تا کارهای کارشناسی انجام شود تا شاهد رفع این مشکلات باشیم، در این زمینه نیروهای مختلف تلاش هایی برای مدیریت و رفع آبگرفتی معابر را داشتند که از زحمات آنها قدردانی می کنیم.

گفتنی است که بارش های هفته گذشته در قم علی‌رغم هشدارهای همیشگی هواشناسی مبنی بر امکان آب گرفتگی معابر، پس از بارش پائیزی امروز نیز شاهد آب گرفتگی در اکثر معابر شهر قم بودیم به طوری که آب گرفتگی در برخی موارد باعث اختلال در رفت و آمد شد.

آب گرفتگی امروز علاوه ایجاد مشکل برای خودروها، برای دانش آموزان نیز مشکلاتی را به وجود آورد و آبگرفتگی در برخی مدارس سطح شهر قم دانش آموزان را دچار مشکل کرد.
موضوع آب گرفتگی معابر پس از بارش های پائییزی و بهاری در قم، یکی از سوالات همیشگی مردم از مدیریت شهری بوده که تا چه زمانی در اکثر نقاط شهر باید شاهد آب‌گرفتگی باشیم!؟

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار