چهارم تا ششم آذر ماه امسال در دانشگاه قم،
اولین کنفرانس بین المللی محاسبات وسامانه های توزیع شده (DCS) با عنوان اختصار DCHPC2018 با همکاری دانشگاه قم وشرکت تحلیل گران پویا اندیش ارتباطات امروز از چهارم تا ششم اذرماه امسال در دانشگاه قم برگزار می شود.
کد خبر: ۶۸۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 20 November 2018

به گزارش تابناک قم، دکتر دیرباز رئیس دانشگاه قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین کنفرانس بین المللی محاسبات و سامانه های توزیع شده با هدف آشنائی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی انجام یافته در حوزه علوم کامپیوتر برگزار می شود به ضرورت افزایش آگاهی در زمینه علوم کامپیوتر و IT اشاره و افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و ضرورت های علمی کشور دانشگاه ها باید بحث پژوهش بر مبنای دستاورد های جدید علمی را در دستور کار خود قرار دهند به همین دلیل دانشگاه قم به عنوان دانشگاه جامع استان قم بنابر رسالت علمی و پژوهشی خود اولین کنفرانس بین المللی محاسبات و سامانه های توزیع شده را به منظور فراهم کردن و فرصتی برای طرح ایده های نوآورانه پژوهشگران در فضای بین المللی ساماندهی کرده است.

عضو خبرگان رهبری در خصوص گستردگی جغرافیایی و بین المللی کنفرانس افزود: یکی از مهمترین ویژگی های این کنفرانس گستردگی جغرافیایی و بین المللی آن است به عبارتی این کنفرانس محققین مرتبط با این رشته از حداقل 17 کشور شامل ایران، مالزی، قزاقستان، عراق، پاکستان، کانادا، فرانسه، لهستان، آلمان، استرالیا، هندوستان، چین، تونس را با هم مرتبط کرده است. این محققین با عناوین کمیته علمی، سخنران کلیدی، داور، و یا نویسنده با این کنفرانس همکاری داشته اند.

وی اظهار امید کرد: این کنفرانس یکی از بزرگترین رویدادهای بین المللی در حوزه فنی و مهندسی است که سعی داریم بطور دوسالانه در دانشگاه قم و با همکاری نهاد ها و انجمن های علمی مرتبط تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام دکتر فراهانی فرد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم نیز افزود: برگزاری همایش های بین المللی، در راستای ایجاد نشاط علمی و ارتقای رتبه علمی دانشگاه از اهداف مهم معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه قم می باشد.

وی افزود: دانشگاه قم با این هدف و با هدف افزایش آگاهی در زمینه علوم کامپیوتر، دانشگاه قم اقدام به برگزاری اولین کنفرانس بین المللی محاسبات و سامانه های توزیع شده کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه از دیگر اهداف این همایش، ارتقای سطح علمی شرکت کنندگان از طریق برگزاری کارگاههای علمی و پژوهشی می باشد افزود: از ویژگی های این همایش حضور دانشمندانی همچون پروفسور بویا از میل بورن و پروفسور دباسیش قوز ازموسسه علوم بنگلور و پروفسور محمد عثمان از دانشگاه مالزی می باشند که وی از دانشمندان مطرحی است که بیش از 75 هزار ارجاع و استناد در کارنامه خود دارد. پروفسور دباسیش و محمد عثمان از محققان برجسته حوزه محاسبات توزیع شده می باشد. این همایش همچنین میزبان اساتید بزرگی همچون دکتر عیسی زاده نیز می باشد.

دکتر قنبری دبیر علمی کنفرانس نیزگفت: این کنفرانس یکی از بزرگترین رویداددهای بین المللی در حوزه فنی ومهندسی است که قرار است بطور دوسالانه در دانشگاه قم و با همکاری تحلیل گران پویا اندیش ارتباطات امروز تداوم داشته باشد.

دکتر قنبری گفت: دیگر ویژگی کنفرانس حضور دانشمندان برجسته ای مانند پرفسور راج کومار بویا و پروفسور دباسیش قوز به عنوان سخنران کلیدی است.

در این کنفرانس 15 پژوهشگر خارجی و25 پژوهشگر ایرانی به ارایه مقالات خود خواهند پرداخت. دیگر برنامه های این کنفرانس برگزاری 3 کارگاه ویک نشست علمی در حوزه شهرهای هوشمند توسط اساتید بین المللی و داخلی در حاشیه کنفرانس خواهد بود.

اطلاعات بیشتر درمورد کنفرانس از طریق آدرس www.iahpc.ir قابل دستیابی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار