شهردار قم:
شهرداری به تنهایی امکان حل معضل بلاتکلیفی طرح منوریل را ندارد، و دولت باید به این موضوع ورود پیدا کرده و آن را سامان دهی کند. درحال حاضر جلسه های مربوط به مونوریل با حضور شهرداری، شورای شهر و مسئولان استانی ادامه دارد، و پس از رفع اختلافات و مشکل حقوقی این پروژه نتیجه نهایی به مردم و شهروندان اعلام می شود.
کد خبر: ۶۸۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳ 27 November 2018

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در پایان هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای شهر قم گفت: درحال حاضر جلسه های مربوط به مونوریل با حضور شهرداری، شورای شهر و مسئولان استانی ادامه دارد، و پس از رفع اختلافات و مشکل حقوقی این پروژه نتیجه نهایی به مردم و شهروندان اعلام می شود.

وی افزود: اینکه این پروژه ادامه پیدا کند، و یا رها شود، به زودی مشخص خواهد شد.

شهردار قم با تاکید بر نقش دولت در هر چه سریعتر تعیین تکلیف نمودن مونوریل گفت: چون وضعیت اقتصادی شهرداری مناسب نیست، دولت باید قدم پیش گذارد و قضیه را حل و فصل کند.

اعضای شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه 14 آبان ماه در جلسه رسمی این شورا، ضمن مخالفت با تصویب لایحه متمم قرارداد مونوریل، ادامه این طرح را به مصلحت مردم قم ندانستند و خواستار مختومه شدن هرچه زودتر پرونده آن شدند.

اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.

در طول مسیر 6.8 کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.

متروی قم درحال حاضر با مشکلی مواجه نیست

سقائیان نژاد همچنین در خصوص احداث ایستگاه مترو در میدان شهید آیت الله سعیدی نیز گفت: عملیات اجرایی قطار شهری قم در مجموع روند خوبی را طی می کند، و عوامل و نیروهای فعال در این طرح در سه شیفت در حال کار هستند.

وی اضافه کرد: برای اتمام کار ایستگاه متروی سعیدی نیز زمان دقیقی را نمی توان تعیین کرد، ولی با جدیت کامل تلاش می کنیم که این مسیر را باز و در اختیار مردم قرار دهیم.

شهردار قم گفت: طرح قطارشهری قم هم اکنون به لحاظ اعتباری با مشکلی مواجه نیست، و سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت تحقق پیدا کرده است.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار