در طرح تفصیلی غرفه های میدان 72 تن تملک و تخریب می شوند. شهرداری به دنبال تضییع حقوق هیچ شخصی نیست، غرفه داران در صورت اثبات سند مالکیت می توانند به شهرداری مراجعه کنند. طرح ساماندهی بازار بزرگ با زمان‌بندی مشخص در دستور کار شهرداری قرار دارد.
کد خبر: ۶۸۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ 27 November 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمجتبی سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه توسعه بوستان‌ها در قم ۱۰ مورد بحث توسعه و ۳۲ مورد هم بوستان احداث و ۲۴ مورد هم بهسازی شده است در ۳ ماهه اول و دوم بوستان‌های مناطق مختلف توسعه یافته است.

به گفته وی، کمیسیون خدمات شهری و آموز زائران شورای اسلامی شهر قم با ۹ سازمان زیرمجموعه مرتب در حال برگزاری جلسات کاری است و از نزدیک فعالیت این ۹ سازمان را رصد و پیگیری می‌کند چرا که خدمات شهری بیشتر در تیر رس شهروندان است و انتظاراتی که این کمیسیون می‌شود بیشتر از کمیسیون امور عمرانی است.

فعالیت مناسب کمیسیون در جشن‌های نیمه شعبان

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: این کمیسیون در جریان جشن‌های نیمه شعبان که جزو جشن‌های ملی و مذهبی است فعالیت خوبی را در کارنامه خود داشته است و با توجه به افزایش حجم مسافران و زائران در شهر قم توانسته است معضل ترافیک، نظافت و بحث امنیت و زیبا سازی شهر و هم‌چنین مدیریت این جشن اشراف داشته و با دیگر سازمان‌های زیرمجموعه عملکرد خوبی را داشته باشد.

سبحانی اظهار داشت: در بحث اسکان و استراحت‌گاه‌های مسافران کمینگ‌هایی را در بوستان‌های استان قم اختصاص داده و با آتش نشانی برای بحث امنیت هم اکیپ‌های مختلفی را در بوستان‌ها و سطح شهر مستقر کرده است.

زیباسازی مجتمع‌های تجاری و لزوم همکاری بازاریان

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای شهر قم گفت: در بحث زیباسازی و احیای مجتمع‌های تجاری به ویژه در نزدیک حرم مطهر فعالیت‌های انجام شده است بعضی مجتمع‌ها احیا و زیباسازی انجام شده است ولی در مجتمع زمزم با توجه به قرار گرفتن در جوار حرم مطهر هنوز اقدامی صورت نگرفته است با توجه به زائرپذیری شهر قم باید بازاریان با کمیسیون همکاری کنند.

اقدام برای ساماندهی بازار بزرگ قم

به گفته وی، در بحث میدان کهنه که یک معضل شهری بود ما مشکلات را بررسی و فضای مورد تصرف را گرفته و بهسازی کردیم اکنون این میدان ماشین رو بوده و به دنبال تجهیز آن به یک پارکینگ مناسب و بهتر هستیم با سازمان آتش نشانی هم برای بحث ایمن سازی جلساتی برگزار شد به این دلیل که ورود ماشین‌های آتش نشانی ویا اورژانس تا حدی با مشکل روبرو است.

سبحانی افزود: با توجه به وجود یک هزار و ۲۰۰ مغازه در این مکان هرگونه بی‌تدبیری با چالش روبرو خواهد شد لذا در یک زمان بندی مشخصی به متجاوزین اخطار داده شد و ما برای این امر مستندسازی و حجم تخلفات هم فیلم برداری کردیم با همکاری آتش نشانی هم برنامه ریزی شده است تا از طریق مساجد بازار یک برنامه آموزشی در زمینه مقابله با حوادث برگزار شود.

غرفه های میدان 72 تن تخریب می شود

وی در خصوص اعتراض مالکان غرفه های میدان 72 تن نیز بیان داشت: در خصوص غرفه های 72 تن با توجه به اجرای طرح تفصیلی شهری یک خیابان از این محل عبور می کند و باید این غرفه ها تخریب شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم افزود: به مانند تمام پروژه های شهری باید این غرفه ها در مسیر طرح قرار دارند وباید تخریب شوند اما شهرداری با غرفه دارانی که دارای مجوز باشند مذاکره کرده و این طور نیست که حق کسی تضییع شود.

فرهنگ نیاز اساسی توسعه گردشگری شهر قم

وی در ارتباط با وضعیت گردشگر پذیر و ورود زائران و بهسازی زیرساخت‌های گردشگری قم گفت: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت برنامه‌های گردشگری در شهر قم با توجه به ظرفیت‌های موجود نیاز به افزایش دیدگاه و فرهنگ گردشگری در بین مردم، بازاریان و حتی دیگر اقشار قم داریم.

سبحانی اظهار داشت: جلساتی متعدد با میراث فرهنگی داریم تا برای این امر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم برای رسیدن به این امر مهم نیاز به زمان داریم و باید دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث فرهنگی و شهرداری و دیگر ارگان‌ها همکاری کنند.

به گفته وی، هرچند در این زمینه برنامه خوبی در شهر قم اجرا شده است ولی هنوز معضلات و مشکلاتی وجود دارد باید زیرساخت‌های گردشگری قم بهبود پیدا کند و در کنار آن هم فرهنگ مردم، رانندگان، بازاریان هم افزایش یابد این اقشار هم باید این دغدغه را داشته باشند که برای توسعه گردشگری آن‌ها نقش مهمی دارند.

پذیرش بیش از ۸۸ هزار زائر در اربعین در قم

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای شهر قم با اشاره به فعالیت خوب قرارگاه اربعین برای پذیرایی از زائران ورودی به شهر قم در اربعین سیدالشهدا(ع) بیان کرد: همزمان با اربعین شهر قم با وجود کمبود زیرساخت‌های گردشگری توانست از بیش از ۸۸ هزار نفر زائر پذیرایی و برای آن‌ها بهترین خدمات را ارائه کند.

وی افزود: فراهم کردن اسکان، پارکینگ، پذیرایی مطلوب در فضایی مانند مصلای قدس در قم بی‌نظیر است و قابل تقدیر است در حالی که امسال با خیل ورود زائرانی از کشور پاکستان هم روبرو بودیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار