فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۷۲ قاچاقچی ارزی در ۸ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این افراد ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی استان شدند.
کد خبر: ۶۸۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳ 29 November 2018

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در حاشیه کمیسیون قرارگاه جهادی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، فرماندهی انتظامی استان قم نیز برای کمک به دولت در راستای ساماندهی بخش اقتصادی که از مأموریت‌های ویژه و خاص نیروی انتظامی است به‌عنوان یک اولویت در ناجا که مبارزه با سوداگران و قاچاقچیان اقتصادی بوده، در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان قم در سال 97 نسبت به سال گذشته فرای از وظیفه اصلی خود و با همکاری خیلی از دستگاه‌ها، به‌ویژه دستگاه قضائی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات مؤثری را انجام داده است.

سردار آقاخانی ادامه داد: در امر مبارزه با قاچاق، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 5/16 و در حوزه دستگیری‌ها 8 درصد و در امر تشکیل پرونده‌ها نیز بالغ‌بر 10 درصد افزایش بودیم.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: اقلام کشف‌شده شامل وسایل آرایشی، لوازم‌خانگی، طلاجات، خودرو ، اقلام ضد فرهنگی و غیره بوده است.

وی بیان کرد: رقم ریالی کشفیات استان قم در سال گذشته نزدیک به 100 میلیارد ریال و امسال نیز بالغ‌بر 120 میلیارد ریال برآورد شد که خوشبختانه کشفیات قابل‌ملاحظه در استان را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی استان قم تعداد دستگیری قاچاقچیان ارزی را نیز نزدیک به 72 نفر دانست که ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی استان شدند.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف پلیس برخورد با قاچاقچیان ارزاست مخصوصاً در شهر قم افرادی که مبادرت به قاچاق انواع ارز می‌کنند، بدانند پلیس با آن‌ها برخورد قانونی و جدی به عمل می‌آورد.

سردار آقاخانی گفت: در سال جاری بالغ‌بر 30 میلیارد ریال کشفیات ارز قاچاق داشتیم که نسبت به سال گذشته، 15 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: خودروهای توقیفی حامل کالاهای قاچاق نیز نزدیک به 15 میلیارد ریال قیمت‌گذاری شده‌اند.

وی ابراز کرد: امیدواریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط که با نیروی انتظامی همکاری و تعامل دارند بتوانیم گام‌های مثمر ثمری برای رونق بخشیدن به اقتصاد نظام جمهوری اسلامی و دولت برداریم .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار