چهارمین اجلاس استانی نماز با حضور آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) برگزار و در این مراسم از خادمان عرصه نماز استان قم تجلیل شد.
کد خبر: ۶۸۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، چهارمین اجلاس استانی نماز شامگاه چهارشنبه با تجلیل از خادمان عرصه نماز در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم، طلاب و روحانیون و خادمان عرصه نماز در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله صافی گلپایگانی هم در پیامی به مناسبت چهارمین اجلاس استانی نماز که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم که برنامه زندگی سعادتمند برای بشریت بیان نموده است می‌فرماید اقم الصلاه لذکری این آیه شریفه دارای معانی و مفاهیم بسیار بلند است که دقت در آن انسان را به حقیقت نماز و فلسفه وجوب آن آشنا می‌کند.

در ادامه این پیام آمده است: یاد خدا همان است که با آن دل‌ها آرامش می‌یابد، اطمینان و آرامش حقیقی در یاد خداوند است که یکی از امتیازات بزرگ ادیان آسمانی همین اطمینان و آرامشی که به وسیله انجام فرایض الهی از جمله نماز ایجاد می‌شود، فریضه ای که با ذکر الله اکبر آغاز و با سلام و درود بر انسان‌های صالح و پاکان تمام می‌شود.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: از کار بلندی که در نماز است دلالت بر این دارد که انسان مادی باید با عالم غیب و قدرتی مافوق همه قدرت هادر ارتباط باشد، انسانی که در نماز تسبیح خداوند می‌گوید، تحیلی گفته و حمد و سپاس ذات کردگاری را انجام می‌دهد در اوج عروج به عالم بقا و کمال انسانیت بوده و در کامل‌ترین مصداق عبودیت و قرب خداوند است.

در ادامه این پیام آمده است:لذتی که یک انسان با ایمان در نماز دارد از تمام لذایذ مادی و دنیوی بالاتر و بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با لذت‌های دنیوی نیست به همین جهت زبان الکن است که بتوانیم در مورد این فریضه الهی را صحبت کنیم و نتوان حقیقت آن را آن طور که هست بیان نمود.

در پایان این پیام آمده است: از همه بزرگان و عزیزان حاضر در این جلسه تقدیر و تشکر نموده و از خداوند مسألت دارم که همه ما را از نمازگذاران واقعی قرار دهد و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) شامل حال همگان باشد.

همچنین در بخشی از این مراسم گروه سرود شمیم رضوان به اجرای سرود در زمینه اقامه نماز و اهمیت آن پرداخت، همچنین در این مراسم از منشور ده گانه اقامه نماز در ادارات رونمایی شد.

در پایان این اجلاس از خانواده شهید دهقانی شهید مدافع حرم، حجت الاسلام حسینی فعال درعرصه نماز، مصطفی کرمانشاهی خیر مسجد ساز، حسن مصبح خیر مسجد ساز، حجت الاسلام قنبری امام جماعت فعال درعرصه نماز، عادل علیپور مدیر کل اقتصاد و دارایی استان به عنوان مدیر فعال در عرصه نماز تقدیر شد.

همچنین از زهرا مرادی ،محسن اصلانی و مصطفی امینی به عنوان مدیران نمونه استان مدرسه در عرصه نماز، فاطمه حسینی دانش آموز فعال در عرصه نماز، ساعدی مدیر متجمع مهر ماه ،محمد نقاش مدیر مجمتع راه ابریشم و مهدی حسینی مدیر مجتمع پایتخت به دلیل ایجاد نماز خانه و وضوخانه مناسب، حسن عنایتی به دلیل ساخت مستند در زمینه اقامه نماز، احمدی جبلی مدیر آب روستایی به دلیل ترویج اقامه نماز تجلیل شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار