رئیس ستاد اقامه نماز گفت: باید نماز را به صورت علنی اقامه کرد زیرا سبب ترویج فرهنگ روح نماز در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۸ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه در چهارمین اجلاس استانی نماز که با پیام آیت الله صافی گلپایگانی در تالار قدس مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: اگر نماز مورد پذیرش قرار نگیرد سایر عبادات نیز مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه نماز یکی از مهم‌ترین معیارهای ایمان است، افزود: امام حسین(ع) روز عاشورا نماز خود را در مقابل تیرهای دشمن خواندند که این امر نشان‌دهنده جایگاه نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: نماز مربوط به همه ادیان است و در دین حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت شعیب و حضرت ابراهیم نیز آمده است.

وی با بیان اینکه در خصوص نماز دو گروه انسان‌های مثبت و انسان‌های منفی داریم، افزود: عده‌ای اصلا نماز نمی‌خوانند، عده‌ای گاهی نماز می‌خوانند و گاهی نمی‌خوانند، عده‌ای بد نماز می‌خوانند، عده‌ای از صدای اذان ناراحت می‌شوند، عده‌ای نماز برایشان سنگین است، عده‌ای نماز را برای ریاکاری می‌خوانند، برخی نماز را با کسالت می‌خوانند و برخی نماز را رها می‌کنند و به دنبال کارهای دیگر می‌روند.

حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد: نماز باید خاشعانه، به صورت جماعت و آگاهانه اقامه شود زیرا نماز از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش در مدارس نماز جماعت برپا می‌کند که بسیار خوب و نیازمند تقدیر از سوی والدین است.

باید در هر خانه‌ای کتاب نماز باشد

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به لزوم ترویج فریضه الهی نماز در جامعه، افزود: اقامه نماز دارای ارزش و اهمیت بسیار بالایی است بنابراین باید در هر خانه‌ای کتاب نماز باشد و باید نماز را علنی اقامه کرد زیرا سبب ترویج فرهنگ روح نماز در جامعه است.

وی بیان کرد: یک زمانی نمازخانه‌ها در بدترین اتاق ادارات بود و اتاق رئیس بهترین اتاق بود که نباید این گونه باشد و نماز را باید تکریم کرد و بهترین اتاق‌ها را برای اقامه نماز قرار داد.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه نباید اقامه نماز را کوچک بشماریم زیرا فریضه الهی است و از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: همگان باید تلاش کنند تا این فریضه الهی در جامعه ترویج پیدا کند.

وی عنوان کرد: گاهی ممکن است گرانی‌ها ناشی از بی‌توجهی به نماز باشد زیرا نماز ذکر است و چنانچه فردی از ذکر خدا اعراض کند در زندگی با مشکل مواجه می‌شود.

وقت‌های باطله را مدیریت کنیم

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: باید قرآن را جدی بگیریم و نیز به این کتاب الهی برسیم و همچنین نماز را اول وقت اقامه کنیم.

وی ادامه داد: ما نسبت به قرآن کریم مسئول هستیم و باید معنا و مفهوم این کتاب الهی را متوجه شویم.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: باید وقت‌های باطله را مدیریت کرده و از آن استفاده بهینه کنیم و از این فرصت‌ها برای قرائت قرآن و نهج البلاغه و همچنین تفسیر نمونه استفاده کنیم.

وی ضمن بیان اینکه ما نسبت به قرآن و نماز مسئول هستیم، افزود: باید در امر ترویج نماز با مردم روان صحبت کنید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار