معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم:
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: نرخ‌ بیکاری در استان در بهار سال جاری به 10.1 درصد رسید، در حالی که در بهار 96 این نرخ 10.9 درصد بود، اما در تابستان سال جاری نرخ بیکاری استان قم به 12.1 درصد رسید.
کد خبر: ۶۸۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، محمد جواد شاکر آرانی در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به شیوه اندازه گری وضعیت کار و فعالیت افراد اظهار کرد: سه روش سرشماری، نمونه گیری و آمار ثبتی برای اندازه گیری وضعیت کار و فعالیت افراد وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها دارای مزایایی است.

وی ادامه داد: طرح آمارگیری از نیروی کار به صورت سالانه و فصلی در استان قم انجام می‌شود، سطح تفصیلی اطلاعات شامل استان‌ها، شهرها و روستاها و جنسیت است و کل خانوار نمونه در هر فصل در این طرح بالغ بر 40 هزار خانوار در سراسر کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: نرخ‌ بیکاری در استان در بهار سال جاری به 10.1 درصد رسید، در حالی که در بهار 96 این نرخ 10.9 درصد بود، اما در تابستان سال جاری نرخ بیکاری استان قم به 12.1 درصد رسید و این در حالی است که در تابستان 96 این نرخ حدود 10.2 درصد بود، نرخ بیکاری استان قم در پاییز و زمستان سال گذشته 11.2 درصد ثبت شد.

شاکر آرانی با اشاره به وضعیت نرخ مشارکت اقتصادی در استان قم اظهار کرد: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را در چند سال اخیر در استان قم شاهد بودیم، تغییر وضعیت فعالیت افراد از فصل بهار 97 تا تابستان 97 در استان رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش دو هزار و 800 نفری بیمه شدگان اجباری استان قم را در کارگاه‌های 10 نفری و بیشتری از خرداد تا شهریورماه سال جاری در استان شاهد بودیم که تنها 300 نفر از این کاهش به دلیل بازنشستگی است، همچنین روند مهاجرت از استان‌های غربی و جنوبی به استان قم افزایش پیدا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار