رئیس ستاد اقامه نماز قم:
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم بیان کرد: وقف جایگاه مهمی در فرهنگ سازی نماز دارد در حالی که متأسفانه حتی یک مورد وقف مرتبط با نماز در این استان وجود ندارد.
کد خبر: ۶۸۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، محمد خامه یار در چهارمین اجلاس استانی نماز که شامگاه چهارشنبه در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأکید بر ضرورت بازسازی مساجد استان بیان کرد: بازسازی مساجد مدارس، توجه به اقامه نماز صبح و غیره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج نماز فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد، افزود: برای دعوت به نماز از موضوعات بسیاری غافل هستیم که باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: مرکز تخصصی نماز که به تربیت اساتید در این زمینه می‌پردازد آمادگی اعزام استاد در زمینه ترویج نماز به قم و سراسر کشور را دارد که در میان خانواده‌ها نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ نماز باید به صورت جهادی عمل کنیم، افزود: به دلیل وجود کاهلی در امر نماز که شاهد آن هستیم باید در فعالیت‌های تربیتی و هدایتی تجدید نظر صورت گیرد.

خامه یار گفت: وقف جایگاه مهمی در تشویق، ترغیب و فرهنگ سازی نماز دارد در حالی که متأسفانه حتی یک مورد وقف مرتبط با نماز در این استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نیازمند ساخت ۸۰ هزار مسجد در سراسر کشور هستیم، گفت: برای احداث مساجد در مناطق جدید، حضور خیرین مسجدساز در این مناطق و احداث مسجد ضروری است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: برخی از مدارس دارای نمازخانه‌های مناسبی نیستند که در این زمینه مسئولان باید اقدامات لازم را انجام دهند.

خامه یار بیان کرد: سپاه علی ابن ابیطالب(ع) طی امسال ۳۱ نمازخانه و مسجد را در بخش‌های استان به صورت جهادی احداث کرده است که امیدواریم این امر در دستگاه‌های دیگر نیز انجام شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار