همایش نکوداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی با حضور اساتید حوزه علمیه و دانشجویان در دانشگاه مفید قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، همایش نکوداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی با حضور اساتید حوزه علمیه و دانشجویان در سالن همایش دانشگاه مفید برگزار شد.

آیت الله علوی بروجردی تولیت مسجد اعظم، حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، حجت الاسلام یونسی دستیار ارشد رئیس جمهور، احمد میدری معاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، هاشمی سرپرست استانداری قم، سید مسعود موسوی اردبیلی رئیس دانشگاه مفید، طلاب و روحانیون و دانشجویان در این مراسم حضور داشتند.

سید مسعود موسوی اردبیلی رئیس دانشگاه مفید در این همایش اظهار داشت: آیت الله موسوی اردبیلی در طول عمر خود دغدغه تبلیغ اسلام را داشت و در پی معرفی برداشتی معقول از اسلام بود به نحوی که سبب جذب نسل جوان و آینده به این دین الهی شد.

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع فقید تقلید و رئیس دانشگاه مفید بود که سوم آذرماه 1395 در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت و در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

وی متولد سال 1304 در اردبیل بود که پس از شهادت آیت الله بهشتی از سال 1360 تا 1368 به ریاست دیوان عالی کشور به عنوان عالی‌ترین مقام قضایی کشور رسید.

عضویت در شورای انقلاب، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، نمایندگی دوره اول مجلس خبرگان رهبری، دادستانی کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور، عضو شورای عالی قضایی، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و مسئولیت اجرای فرمان 6 ماده‌ای حضرت امام راحل از مسئولیت‌های این مرجع فقید بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار