مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: امسال تاکنون دو هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفت و 9 هزار و 500 شغل جدید در قم ایجاد شد.
کد خبر: ۶۸۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی استان قم اظهار کرد: با توجه به اهمیت مراقبت از واحدهای تولیدی و خدماتی استان، کمیته ای مشکلات این واحدها را احصاء و برای رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

وی ادامه داد: در قالب بند الف و ب تبصره 18 پرداخت تسهیلات به 226 طرح در استان قم به میزان 215 میلیارد تومان مصوب شد که با پرداخت این تسهیلات هزار و 600 شغل جدید به وجود خواهد آمد، تاکنون در این قالب به 89 طرح در استان تسهیلاتی به میزان 24 میلیارد تومان پرداخت شد که پرداخت این تسهیلات ایجاد 809 شغل جدید را به همراه داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: 80 میلیارد تومان تخصیص استان در طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی در نیمه نخست سال جاری بود، ثبت نام برای پرداخت تسهیلات این طرح به 414 واحد در استان به میزان 227 میلیارد تومان صورت گرفت، تاکنون انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به میزان 140 میلیارد تومان انجام شد و پرداخت تسهیلات این طرح در استان قم تا امروز 83 میلیارد تومان است.

کاویانی با اشاره به رتبه استان قم در زمینه انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی اظهار کرد: رتبه استان در زمینه انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات این طرح در کشور رتبه دو است و در صورت تخصیص دوباره پرداخت تسهیلات این طرح به سرعت در قم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در زمینه پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی در استان قم مشارکت داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی در سال جاری 11 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته کاهش دارد و امسال تاکنون چهار میلیارد و 700 میلیون تومان در قالب این طرح به متقاضیان در قم پرداخت شد.

کاویانی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات اشتغال استان قم اظهار کرد: بررسی طرح‌های متقاضی دریافت تسهیلات از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه سال 96 و طرح اشتغال پایدار روستایی به صورت هفتگی در کمیته فنی با حضور جمعی از مدیران استان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری موردنیاز برای اجرای سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان قم در سال 97، چهار هزار و 200 میلیارد تومان است و هدف این سند ایجاد 14 هزار شغل جدید در سال جاری است، امسال تاکنون 63 درصد هدف گذاری بخش اشتغال این سند در قم تحقق پیدا کرد و دو هزار و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفت و 9 هزار و 500 شغل جدید در قم ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در سال جاری نسبت سرمایه گذاری دولتی به کل سرمایه گذاری در استان حدود پنج درصد بود، همچنین 37 درصد از سرمایه گذاری صورت گرفته در استان قم براساس سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان از محل دریافت تسهیلات بانکی است، امسال تاکنون بانک‌های دولتی و شبه دولتی قم به حدود 60 درصد از تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات براساس سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان عمل کردند.

کاویانی با اشاره به نرخ اشتغال استان قم خاطرنشان کرد: میزان اشتغالی که در سامانه رصد توسط دستگاه‌های دولتی ثبت می‌شود، حدود نیمی از اشتغال جدید ایجاد شده براساس نظر مرکز آمار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار