آیت‌الله علوی گرگانی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: زیارت اربعین آثار زیادی را در جهان داشته و این حرکت دنیا را به تحیر انداخته است.
کد خبر: ۶۸۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی در دیدار دبیر ستاد معرفتی و علمی اربعین با اشاره به ویژگی‌های زیارت اربعین اظهار کرد: زیارت اربعین بستر را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌کند و این حرکت آثار زیادی را در جهان داشته و دنیا را به تحیر انداخته است.

وی ادامه داد: پس از گذشت 14 قرن از شهادت امام حسین(ع) مراسم زیارت اربعین این امام معصوم هر سال باشکوه تر از سال گذشته برگزار می‌شود و چنین مساله ای موجب ایجاد سوال در ذهن جهانیان شده است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خاندان بنی امیه تلاش کردند که اهل‌بیت(ع) را از بین ببرند، اما خداوند تقدیر کرد که نام امام حسین(ع) باقی بماند و این امام معصوم مورد علاقه غیرمسلمانان نیز است.

آیت‌الله علوی گرگانی پیروزی مومنان را وعده الهی دانست و تصریح کرد: خداوند زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند، ارادتمندان به امام حسین(ع) از هزینه‌های زندگی خود زدند تا به زائرین این امام معصوم خدمت کنند، این مسائل از برکت نفس امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: دلیل بقای اسلام، نهضت امام حسین(ع) است و هر آنچه بتوانیم باید در بزرگداشت این امام معصوم تلاش کنیم، مدت زمانی که انسان برای زیارت امام حسین(ع) می‌رود، جزو عمر او حساب نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان جهان خاطرنشان کرد: خدمت به زیارت اربعین مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار