سرپرست استانداری قم خبر داد
سرپرست استانداری قم از رشد 9 درصدی صادرات در 9 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: بیش از 60 درصد برنامه‌های این استان برای صادرات بیش از 250 میلیون دلار به کشورهای منطقه محقق شده است.
کد خبر: ۶۸۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، یکی از توفیقات حاصل‌شده در استان قم را وجود بیش از 2 هزار و 300 واحد صنعتی عنوان کرد و گفت: این واحدها بیش از 53 هزار شغل را در این استان ایجاد کرده‌اند.

وی از رشد 9 درصدی صادرات در 9 ماهه نخست امسال خبر داد و با تاکید بر تحقق بیش از 60 درصد برنامه‌های این استان برای صادرات بیش از 250 میلیون دلار به کشورهای منطقه تصریح کرد: این صادرات به کشورهایی همچون عراق و افغانستان بوده است.

سرپرست استانداری قم سیاست دولت را تنش‌زدایی در منطقه با استفاده از بازار کشورهای همسایه دانست و اظهار کرد: کاهش وابستگی به نفت و ورود مردم به حوزه اقتصاد و صادرات یکی از راهکارها و الزامات توسعه اقتصادی در کشور است؛ اگرچه نگاه برخی از خارج استان به آن، نگاه گردشگری زیارتی باشد اما امروز شاهدیم که قم به معنای واقعی منطقه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خصوصا در حوزه صنعت است.

هاشمی با بیان اینکه 35 واحد دانشگاه در قم فعال است، به تدوین بیش از 3 هزار و 500 پایان‌نامه دانشجویی در رشته‌های مختلف در سال در این استان اشاره کرد و افزود: سیاست دولت تثبیت اشتغال و توسعه واحدهای تولیدی جدید است و اگر هم می‌خواهیم سرمایه‌گذاری جدید در استان انجام شود باید استعلام‌های لازم صورت گیرد، البته با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی آماده بوده نیازی به استعلام وجود ندارد.

وی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه، حضور سالانه میلیون‌ها زائر در این استان و تحصیل طلاب علوم دینی از بیش از 130 کشور دنیا در قم را جزو پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان ذکر کرد و گفت: حوزه اشتغال در این استان خصوصا در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی این مساله باید به طور جدی در اولویت قرار گیردو تحقق این امر نیازمند سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی در زمینه‌های مختلف است.

سرپرست استانداری قم ایجاد امنیت را بستر سرمایه‌گذاری عنوان و تصریح کرد: با آماده کردن بسترها می‌توان در استان دست به سرمایه‌گذاری زد که این امر سبب ایجاد شغل برای افراد جامعه می‌شود، در این صورت می‌توانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

وی ضمن اظهار امیدواری برای شکست فشارهای دشمن بر مردم در جنگ اقتصادی اذعان کرد: به هیچ وجه نباید واحدهای صنعتی به دلیل بدهی به دستگاه‌های دولتی تعطیل شوند، سرمایه‌گذاران و مردم سرمایه‌های نظام اسلامی هستند و باید ضمن حمایت از آنها در راستای تقویت صادرات در کشور تلاش کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار