برای استراحت رانندگان؛
رئیس اداره راه‌های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از اجرایی شدن طرح احداث ۳ پارکینگ در آزاد راه قم - تهران خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، حسین برقراری گفت: با توجه به وقوع بیشتر تصادفات جاده‌ای در نزدیکی و مبادی شهرها و به منظور فراهم کردن امکان استراحت کوتاه رانندگان، طرح احداث سه باب پارکینگ در آزادراه قم – تهران (لاین غربی) عملیاتی شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث نخستین پارکینگ درکیلومتر ۸ لاین غربی آزادراه قم – تهران از اول آذرماه امسال آغاز شده است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان همین ماه تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مسئول راهدارخانه آزادراه و جاده قدیم قم – تهران، تمامی مراحل اجرایی این پروژه را اعم از طراحی و اجرا را به صورت امانی و توسط عوامل و امکانات اداره متبوعه دانست و عنوان کرد: جهت اجرای این طرح افزون بر ۱۵ نفر عوامل راهدار ضمن بهره‌مندی از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری به انجام وظیفه می‌پردازند.

وی مساحت متوسط این پارکینگ را بالغ بر ۴۷۰۰ متر مربع برآورد کرد و اظهار داشت: میزان بارریزی جهت اجرای عملیات خاکی این پارکینگ نیز بیش از هفت هزار متر مکعب است.

برقراری ادامه داد: به منظور بهره مندی حداکثری از ضایعات آسفالتی که در طرح بهسازی آزادراه بر جای مانده است، جهت لایه رویی سطح پارکینگ از تراشه‌های آسفالت استفاده می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به تجربه حاصله استفاده از تراشه‌های آسفالتی در برخی راه‌ها و معابر روستایی، جهت تسطیح و و نفوذ ناپذیری لایه رویی پارکینگ‌ها نیز از این تراشه‌ها استفاده خواهد شد.

رئیس اداره راه‌های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در پایان گغت: باعنایت به ترافیک غالباً پرحجم آزادراه قم - تهران، از رانندگانی که در این محور تردد می‌کنند درخواست می‌گردد ضمن همکاری با عوامل اجرایی طرح‌های عمرانی، نسبت به رعایت کامل جوانب ایمنی اقدام نمایند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار