خطیب نماز جمعه قم:
خطیب نماز جمعه قم گفت: مجلس شورای اسلامی در حفظ آرامش و وفاق ملی درکشور پیشقدم باشد.
کد خبر: ۶۸۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ 01 December 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به 10 آذر سالگرد شهادت شهید سید حسن مدرس و روز مجلس افزود: شهید مدرس یک انسان نمونه و کمال یافته بود که در مقابل ظلم و استعمار مقابله می نمود و هیچگاه از هدفش عقب نشینی نکرد.

وی گفت: مجلس یک نقش کلیدی و تاثیرگذار در جامعه ما دارد، منتها چند توصیه برادرانه به نمایندگان عزیز دارم، اول این که شما باید ارتباط مستمر خود را با مردم خوب حفظ کنید؛ چون از آنان رای گرفته اید.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: شما نمایندگان به اولویتها بپردازید، کشورنیاز به فکر، مطالعه، برنامه ریزی و تصویب قوانین بالنده و سازنده دارد، نسبت به قانون نویسی و قانون گذاری؛ وقت بگذارید و گره گشای مشکلات مردم باشید. مجلس باید از مواضع اصولی که مردم به خاطر انقلاب انجام می دهند، تبعیت کند و نماد پیروی از موکلین شان باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: استقلال مجلس حفظ شود، این گونه نباشد که قوه مقننه تحت تاثیر القائات جناحی این دسته یا آن دسته قرار بگیرد.

وی درادامه با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: این کنفرانس می تواند منشا خیرات و برکات فراوانی باشد و از دست اندرکاران برگزاری آن تشکر و تقدیر می کنم و ان شاءالله توطئه دشمنان ناکام بماند و هر روز شاهد وحدت بیشتر بین مسلمانان باشیم.

وی به بزرگداشت روز شیخ مفید نیز اشاره و اظهار کرد: آثار گرانقدری در رشته های گوناگون علوم دینی و اسلامی از این عالم به یادگار مانده است و ایشان گام های بلندی درباره وحدت امت اسلامی برداشت و عالمی زمان شناس بود که با کجروری ها و انحرافات مبارزه می کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به 23 ربیع الاول سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع)به شهر مقدس گفت: هنگام ورود آن حضرت به این شهر، مردم استقبال باشکوهی از ایشان کردند و از آن هنگام تاکنون مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پایگاهی برای نشر و گسترش تشیع شده است.

وی همچنین با گرامیداشت روز نیروی دریایی گفت: امروز نیروی دریایی ما متفاوت از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی است و مانند یک قهرمان در خلیج فارس و دورترها می درخشد و در مقابل اشرار و کسانی که قصد توطئه ای علیه انقلاب دارند، با قامتی استوار ایستادگی می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار میهمانان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این دیدار ایشان به نکات مهمی اشاره کردند و فرمودند که تنها راه سعادت بشریت در پیروی و تبعیت از قرآن است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نکته دیگری که معظم له فرمودند اینکه اگر اسلام در جان و دل مردم رسوخ کند، شاهد سیلی خوردن استکبار از ملت های مسلمان خواهیم بود و باید همه در گسترش این تفکر در جامعه اسلامی تلاش کنیم.

وی به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به بعضی از سران کشورهای اسلامی اشاره و بیان کرد: ایشان فرمودند که به ولایت الله برگردید و دست از ولایت طاغوت وآمریکا بردارید.

وی گفت: امروز می بینیم که آنها به ولایت استکبار جهانی افتخار می کنند، شدیدترین جنایت ها را انجام می دهند و اربابان شان از آنان حمایت می نمایند.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: به خاطر مقاومت و ایستادگی ملت ما در صحنه، امروز این انقلاب به درخت تناوری تبدیل شده است.

وی به زلزله اخیر در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که مسئولیت پیگیری در این امر را برعهده دارند، با همت مردم کار خدمت رسانی را انجام دهند، ان شاءالله همدلی و همراهی در رفتار و کردار ما به خوبی دیده شود.

وی درادامه به تدوین بودجه سال 98 اشاره کرد و گفت: از مجلس و دولت تقاضا داریم که بودجه را واقعی ببینید و در بودجه بحث حمایت از اقشار ضعیف جامعه مدنظرشان باشد و به ظرفیت های داخلی چشم بدوزد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: امیدوار به حمایت های بیرونی نباشید که تجربه ثابت کرده است که اگر به ظرفیت های داخلی بیاندیشیم، موفق هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار