رئیس هیات کوهنوردی قم گفت: کمبود دیواره سنگنوردی داخل سالن در استان مهمترین مانع فعالیت قهرمانی دراین رشته می باشد.
کد خبر: ۶۸۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵ 01 December 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی مصطفی لو ادامه داد: با وجود اینکه درسال های اخیر ورزشکارانی از قم موفق به کسب عناوینی در مسابقات کشوری شده اند ولی به دلیل کمبود شدید در زیرساخت های این رشته ورزشی از جمله دیواره سنگنوردی، ورود استان به زمینه قهرمانی این رشته ورزشی به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها یک دیواره سنگنوردی 150 متری در این استان وجود دارد ادامه داد: در صورتی که تعداد دیواره های سنگنوردی قم از یک به سه دیواره افزایش یابد، بخش قهرمانی این رشته ورزشی رونق می گیرد و بخش مهمی از نیاز زیرساختی استان برطرف می شود.

وی در ادامه افزود: تاسیس و ساماندهی باشگاه های کوهنوردی در استان ازابتدای امسال آغاز شده است که امیدواریم دوره های آموزشی رشته های کوهنوردی قم تا پایان امسال رونق یابد.

مصطفی لو، درجه بندی باشگاه های کوهنوردی استان را از جمله برنامه های این هیات ورزشی برای 2 سال آینده برشمرد و اظهار داشت: این درجه بندی بر اساس نوع، تعداد و کیفیت برگزاری دوره های آموزشی و همچنین ارتفاع و کیفیت قله های صعودی به منظور ایجاد انگیزه برای کیفی بخشی به فعالیت های باشگاه های کوهنوردی در دستور کار است.

وی استعدادیابی و تمرکز بر رده سنی هفت تا 15 سال را هدف گذاری بلند مدت این هیات ورزشی دانست و گفت: مسابقات قهرمانی کوهنوردی تنها در رشته سنگ نوردی انجام می شود که برای ورود قم به جمع استان های مطرح در رشته سنگنوردی سرمایه گذاری و استعدادیابی در رشته های پایه ضرورت دارد.

در سال 96 بیش از یک هزار ورزشکار در قالب چهار باشگاه کوهنوردی در این استان ساماندهی شدند که با اقدام های انجام شده این آمار در 6 ماه نخست امسال بیش از 10 درصد رشد را نشان می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار