معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تشریح کرد
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برنامه‌های این آستان مقدس از سالروز ورود حضرت معصومه(س) تا رحلت این بانو در قم را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۸۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶ 02 December 2018

به گزارش تابناک قم، هادی محمود نژاد درباره برنامه‌های آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به قم تا سالروز رحلت شهادت گونه ایشان اظهار کرد: حرکت کاروان نمادین از برنامه‌هایی بود که امسال سعی شد پرشورتر از سنوات گذشته اجرا شود.

معاون اجرایی آستان مقدس با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی و خدماتی و هیئات مذهبی استان برای اجرای معیار این آیین گفت: روز بعد از سالروز ورود نیز آیین خطبه‌خوانی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها که البته به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه در حرم مطهر به‌عنوان یک سنت ثبت‌شده در جریان است در سالروز ورود به‌صورت گسترده‌تر و ویژه‌تر با حضور خیل عظیم مردمی و مسئولان برگزار خواهد شد.

وی افزود: آیین تعویض گل‌های ضریح مطهر از دیگر آیین‌هایی است که از سوی حرم مطهر به‌صورت ویژه در این ایام برگزار خواهد شد.

محمودنژاد ادامه داد: نقاره‌های صحن امام رضا علیه‌السلام هم‌زمان با تجمع عظیم مردمی به صدا درآمده و شکرانه ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به شهر مقدس قم را فریاد خواهند زد.

وی به دیگر برنامه‌های آستان مقدس اشاره کرد و گفت: بازدید رایگان موزه آستان مقدس حضرت معصومه علیه السلام از دیگر خدمات پیش‌بینی‌شده حرم مطهر به مناسبت این ایام است؛ بر این اساس علاقه‌مندان به حوزه تاریخ و فرهنگ می‌توانند در سالروز ورود حضرت به‌صورت رایگان و در دیگر روزهای باقی‌مانده تا سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت(س) از موزه بازدید کنند.

معاون اجرایی آستان مقدس خاطرنشان کرد: نواختن زنگ شکرانه در مدارس آستان قم از برنامه‌های اجرایی حرم مطهر است که با تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام خواهد شد، بر این اساس زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها هم‌زمان با نواختن زنگ شکرانه در مدارس قرائت خواهد شد؛ این در حالی است که تشرف گروه‌های دانش‌آموزی از سوی مدارس استان قم از برنامه‌های جاری این ایام خواهد بود.

وی افزود: زائران و مجاران آستان مقدس که برای ایام سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله برنامه زیارتی قم و حرم مطهر را پیش‌بینی کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت فیش غذای تبرکی به سامانه تدارک دیده‌شده پیام‌رسان سروش آستان مقدس مراجعه و برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی اقدام کنند؛ قرعه‌کشی‌ها از روز شنبه 10 آذرماه آغاز خواهد شد و تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

محمودنژاد بابیان این‌که برنامه‌ها به‌گونه‌ای تعریف‌شده است که در طول 17 روز تاریخی اقامت حضرت در شهر مقدس قم برای اقشار، سنین و فرهنگ‌های متنوع برنامه‌های معارفی و فرهنگی به اجرا درآید، گفت: در این ایام اماکن و فضاهای شهری به گونه بازآرایی خواهند شد که یادآور سالروز تمدن ساز ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم باشد؛ برای مثال اداره کل راه‌آهن استان قم به همراهی حرم مطهر به تمام مسافران که به شهر قم وارد می‌شوند شاخه گل‌هایی اهدا خواهند کرد.

وی افزود: «سفیران کریمه» از دیگر برنامه‌هایی است که هم‌زمان با سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم آغاز به کار خواهد کرد؛ کاروان سفیران کریمه سنتی است که در آن خادمان آستان مقدس به عیادت بیماران و سالمندان و به‌طور کل تمام کسانی که به هر دلیلی توان زیارت حرم مطهر را ندارند، می‌روند. در این آیین متبرکات حرم مطهر به همراه پرچم آستان مقدس برای تبرک جستن نزد این دسته از مؤمنان برده می‌شود. همچنین در این ایام پیش‌بینی‌شده است که تسهیلات زمینه‌های ایاب و ذهاب درون استانی برای زیارت محرومان استان نیز فراهم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار