سرپرست استانداری قم:
سرپرست استانداری قم نقش شهرک دام شهر این استان را در راستای ایجاد اشتغال موثر دانست و گفت: مشکلات این شهرک باید تا حد امکان توسط مسئولان برطرف شود.
کد خبر: ۶۸۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 02 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد رضا هاشمی در یازدهمین جلسه هیات مدیره مجتمع های تولیدی قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: وجود مجتمع های تولیدی از جمله دام شهر ظرفیت اقتصادی مهمی برای قم به شمار می آید و دولت نیر در قالب شرکت تعاونی از این مجتمع ها حمایت ها و پشتیبانی های لازم را انجام می دهد.

وی ادامه داد: استقرار بزرگترین میدان دامی کشور در قم بیانگر آن است که این استان علاوه بر گردشگری مذهبی، ظرفیت ها و توانمندی های دیگری نیز برای رونق اقتصادی دارد.

قم دارای 6 مجتمع گلخانه ای و دامپروری است و مجتمع دامپروری دام شهر واقع در محور قم - جعفریه، با 664 هکتار مساحت، 700 راس دام سبک و 600 راس دام سنگین در آن نگهداری می شود.

این مجتمع یک شهرک بزرگ خدماتی و میدان بزرگ خدمات دامپروری با 30 کاروانسرای دامی برای 12 تا 14 استان است.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با مجتمع های تولیدی افزود: مطابق قانون دولت وظیفه ایجاد زیرساخت های برق، گاز و آب را تا ورودی این مجتمع ها برعهده دارد و ایجاد زیرساخت ها در داخل برعهده مدیران، دامداران و بهره برداران است.

هاشمی همچنین بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات جلسات ستادی که در استانداری قم برگزار می شود تاکید کرد و گفت: مصوبات باید از پشتوانه کارشناسی برخوردار باشد و مسئولان خود را متعهد به اجرای آنها دانسته و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

تسهیل در صدور پروانه ها و مجوزهای حفر چاههای رزرو مجتمع های دامپروری، احداث شبکه گازرسانی به مجتمع قنوات و گازران، ارائه خدمات آتش نشانی به مجتمع های دامپروری، ارتقاء وضعیت روشنایی مجتمع ها، آسفالت مجتمع های دامپروری و انتقال مجتمع دام شهر بخشی از مصوبات این جلسه بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار