مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خبر داد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: مجوز برای استقرار صنایع تا رده سه محیط زیستی در شهرک صنعتی شهاب صادر شده است و صنایع دوستدار محیط زیست، صنعت چاپ و نشر و صنایع غذایی امکان استقرار در این شهرک را دارند.
کد خبر: ۶۸۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 02 December 2018

به گزارش تابناک قم، امیر طیبی نژاد با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی شهاب اظهار کرد: احداث این شهرک براساس مصوبه دولت مبنی بر ایجاد شهرک صنعتی سوم در استان قم بود، شهرک‌های صنعتی حتی اگر در حریم شهر هم باشند، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از قوانین شهرداری مستثنی هستند.

وی ادامه داد: مجوز برای استقرار صنایع تا رده سه محیط زیستی در شهرک صنعتی شهاب صادر شده است و صنایع دوستدار محیط زیست، صنعت چاپ و نشر و صنایع غذایی امکان استقرار در این شهرک را دارند، به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شهاب هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه پل اتصال این شهرک به جاده قدیم قم -تهران به بهره برداری رسیده است افزود: جلساتی را با مدیرکل اداره ارشاد استان و نیز اعضای شرکت تعاونی ناشران قم گذاشتیم تا آن‌ها را به استقرار در شهرک شهاب تشویق کنیم. ناشران قمی در گذشته به دلایل مختلفی برای استقرار در ای شهرک بی انگیزه بودند، در حالی که در شهرک چاپ و نشر شهرهایی همچون مشهد به دلیل استقبال ناشران زمین خالی وجود ندارد.

طیبی نژاد چاپ و نشر را تنها مربوط به چاپ کتاب ندانست و تصریح کرد: در ترکیه با وجود کاهش سرانه نشر کتاب، تعداد چاپخانه‌های این کشور چهار برابر شد و چاپخانه‌های ترکیه علاوه بر انتشار کتاب به سراغ تولیدات دیگر هم رفتند.

وی ادامه داد: بزرگترین چاپخانه رول استان قم که روزنامه چاپ می‌کند، طی هفته‌های اخیر متقاضی انتقال به شهرک شهاب شد، یکی از چاپخانه‌های استان سوله اش را در این شهرک احداث کرده است و 21 چاپخانه دیگر استان قم هم برای عقد قرارداد انتقال به شهرک شهاب آماده شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، اتاق اصناف و شرکت شهرک‌های صنعتی در سال 94 تفاهم نامه ای امضا کردند و براساس این تفاهم نامه انتقال برخی از صنوف به شهرک‌های صنعتی مجاز شد، براین اساس واگذاری 25 هکتار از مساحت 200 هکتاری شهرک شهاب به بنکداران استان قم به تصویب رسید و استقرار آن‌ها در این شهرک شروع شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار