نماینده آستان قدس رضوی در قم گفت: 200 تن از مردم روستاهای محروم بخش قنوات قم توسط پزشکان خادم یار رضوی این استان درمان شدند.
کد خبر: ۶۸۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 02 December 2018

 به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید باقر تکیه ای افزود: روز جمعه نهم آذرماه کاروانی از پزشکان خادم یار رضوی از استان قم با هماهنگی مراکز بهداشتی و مرکز اورژانس 115 به بخش قنوات قم اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این کاروان که متشکل از 9 پزشک متخصص و فوق متخصص در رشته های مغز و اعصاب، قلب و عروق، ارتوپد، زنان و زایمان، دندانپزشکی و مامایی بودند، به مدت یک روز به ویزیت و ارائه خدمات درمانی به مردم هشت روستای این بخش پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران توسط پزشک عمومی از قبل شناسایی شده بودند و بر اساس بیماری، پزشکان متخصص همراه کاروان ادامه درمان آن ها را با همکاری کارشناسان و پرستاران برعهده گرفتند.

تکیه ای ادامه داد: برای بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی بیشتری در مراکز تخصصی داشتند، تدبیری اندیشیده شد تا ادامه درمان خود را در مراکز تخصصی قم بگذرانند.

وی بیان کرد: در حاشیه این طرح، داروخانه ای نیز برای ارائه خدمات رایگان دارویی به بیماران فعال بود و بیماران پس از ویزیت، داروهای خود را از این داروخانه دریافت کردند.

به گفته وی، گروه درمانی دیابت نیز متشکل از چهار کارشناس همراه این کاروان بود و به بیماران خدمات و مشاوره های لازم را ارائه داد.

نماینده آستان قدس رضوی در قم گفت: اجرای برنامه های فرهنگی ویژه کودکان، ارائه خدمات روان درمانی و ارائه خدمات مشاوره خانواده از دیگر برنامه های اجرا شده در بخش قنوات بود.

وی افزود: مشابه این برنامه نیز در دهه کرامت در 10 روستای منطقه قمرود اجرا شد و امیدواریم این برنامه با همکاری مردم و مشارکت علاقه مندان اهل بیت(ع) و پزشکان به صورت مستمر ادامه یابد و در حاشیه شهر و مناطق محروم قم اجرایی شود.

وی گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم آماده همکاری با مراکز و موسسه خیریه سلامت و درمان است تا در قالب بسته های مختلف حمایتی و درمانی به بیماران نیازمند کمک نماید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار