مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: پس از دو سال قرارداد کارخانه تولید خودرو در قم منعقد شده و هم‌اکنون گروه‌های فنی و مهندسی این واحد تولیدی مشغول انجام فعالیت‌هایی مانند مهندسی خاک و امور زیرساختی هستند.
کد خبر: ۶۸۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 02 December 2018

به گزارش تابناک قم، امیر هوشنگ طیبی‌نژاد اظهار داشت: دفتر مدیریت سرمایه‌گذاری استان قم پیگیر جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ به‌عنوان یک زیرساخت بسیار مناسب در این استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: استانداری، سازمان امور اقتصاد و دارایی، سازمان صنعت معدن و تجارت و همچنین شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون تلاش‌‌های خوبی برای جذب صنایع بزرگ به این استان انجام داده‌اند و راه‌اندازی و گسترش این صنایع می‌تواند گام بزرگی در اعتلای اقتصاد استان قم باشد.

وی با اشاره به اهمیت حضور صنایع بزرگ در استان قم ابراز کرد: برخی از صنایع بزرگ می‌توانند به‌‌‌عنوان صنایع مادر فعالیت کرده و نیاز بسیاری از صنایع پایین‌دستی را تأمین کنند.

طیبی‌نژاد تصریح کرد: ورود و توجه صنایع بزرگ به استان قم از اهداف مسئولان و مدیران این استان است اما این امر با رویکرد توجه به ظرفیت زیست‌محیطی استان قم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: با حمایت‌های استانداری و وزیر صنعت‌، معدن و تجارت انجام دادند در طول دو سال گذشته پیگیری‌های لازم برای ورود خودروساز به قم و در شهرک محمودآباد صورت گرفت و در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این واحد تولیدی هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم که ورود خودروساز به استان قم اتفاق بیفتد زیرا با راه‌اندازی کارخانه تولید خودرو در قم که یک صنعت مادر است واحدهای تولیدی دیگری نیز زیر نظر این کارخانه راه‌اندازی می‌شود.

طیبی‌نژاد بیان کرد: در سال جاری و پس از دو سال پیگیری قرارداد کارخانه تولید خودرو در قم منعقد شده و هم‌اکنون گروه‌های فنی و مهندسی این واحد تولیدی مشغول انجام فعالیت‌هایی مانند مهندسی خاک و امور زیرساختی هستند و بخش سرمایه‌گذاری استانداری قم نیز در جذب سرمایه‌گذار برای تولید خودرو پیگیری‌های لازم را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در زمینهٔ حمایت از صنایع بزرگ در استان قم پرداخت و اظهار داشت: شرکت فولاد غرب آسیا که با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو شده بود خوشبختانه با حمایت‌های بخش اقتصاد مقاومتی استان قم و همچنین حمایت‌هایی که در سطح کشوری صورت گرفت دوباره پا گرفته و خط تولید خود را راه‌اندازی کرده است.

وی به تشریح وضعیت پساب و فاضلاب‌های شهرک‌های صنعتی استان قم پرداخت و افزود: استانداردهایی برای ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب‌ در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و تا وقتی‌که پساب صنعتی شهرک‌های صنعتی به حداقل 100 مترمکعب در ساعت نرسد اجازه سرمایه‌گذاری برای ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب نداریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار