مراسم خطبه‌خوانی خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به مناسبت سالروز ورود بانوی کرامت به قم با حضور تولیت، معاونان و مدیران آستان مقدس، سرپرست استانداری، شهردار و جمعی از مدیران استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 02 December 2018

به گزارش تابناک قم، در این مراسم که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، آیت‌الله سید محمد سعیدی در سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز ورود کریمه اهل‌بیت(س) به قم، گفت: مردم قم و ایران ورود تمدن ساز و سرنوشت‌ساز حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم را گرامی می‌دارند، چراکه این حضور آثار و برکات بسیاری برای شیعیان به همراه داشته است.

تولیت آستان مقدس بابیان این‌که برخی از سفرها و هجرت‌ها در تاریخ اسلام نقطه عطف و سرنوشت‌ساز هستند، گفت: هجرت نبی مکرم اسلام(ص) از مکه به مدینه، هجرت تحمیلی امام رضا علیه‌السلام از مدینه به خراسان و هجرت امام حسین علیه‌السلام از مدینه به کربلا، ازجمله هجرت‌های تاریخ‌ساز برای بشریت شدند که آثار و برکات فراوانی را برای ترویج اسلام ناب داشتند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها پس از حضور امام رضا علیه‌السلام در خراسان، از مدینه هجرت کردند و با حضورشان در شهر قم سازوکار تمدنی بزرگی را فراهم ساختند. حیات ایشان در قم هرچند در ظاهر کوتاه بود، ولی از برکات فراوان آن، شیعه در ایران جانی تازه گرفت.

آیت الله سعیدی افزود: پیش از حضور امام رضا و سایر فرزندان امام موسی کاظم علیهم‌السلام در ایران، شیعه در مهجوریت به سر می‌برد ولی با حضور آن‌ها، ایران به مرکز دینی تبدیل شد که خیزش‌های بزرگ دینی و اجتماعی بسیاری را شکل داد.

وی تشکیل حوزه علمیه و حضور طلاب غیر ایرانی از بیش از 100 کشور جهان در این شهر را از برکات حضور حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم دانست و گفت: کریمه اهل‌بیت(س) حرم خود را وسیله ورود به بهشت قراردادند، ازاین‌رو مردم قم و زائران حرم این بانو باید حریم حضرت معصومه سلام‌الله علیها را رعایت کنند.

امام جمعه قم بابیان این‌که شهر قم باید ازنظر سیاسی، اجتماعی، اعتقادی، عفاف و حجاب و...، الگوی دیگر شهرها باشد، خاطرنشان کرد: کریمه اهل‌بیت(س) قم را پایگاهی برای نشر معارف ناب اسلامی قراردادند؛ اگر ما به‌درستی امانت‌داری کنیم، می‌توانیم زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار