سرپرست استانداری قم مطرح کرد
سرپرست استانداری قم گفت: طرح‌های گردشگری استان نتوانستند که تسهیلات را در قالب طرح رونق تولید جذب کنند، در حالی که 200 میلیارد تومان سهم بخش گردشگری برای دریافت تسهیلات بانکی بود.
کد خبر: ۶۸۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 02 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد رضا هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ضعف بخش گردشگری استان قم در جذب تسهیلات اظهار کرد: این بخش در زمینه دریافت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید و سامانه کارا ضعیف عمل کرد و طرح‌های گردشگری استان نتوانستند که تسهیلات را در قالب این طرح‌ها جذب کنند، در حالی که 200 میلیارد تومان سهم بخش گردشگری برای دریافت تسهیلات بود.

وی ادامه داد: باید اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم جلساتی را با بانک‌های استان برگزار کند تا مشخص شود که چرا در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری قم ضعیف عمل می‌شود، البته بانک‌های استان قم بیشتر به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تمایل دارند، در حالی‌ که با پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت اشتغال ایجاد می‌شود.

سرپرست استانداری قم افزود: هدف از اجرای طرح رونق تولید تثبیت اشتغال بود و در قالب این طرح تسهیلات به تولیدکنندگانی که دچار مشکل هستند، تسهیلات پرداخت می‌شود، عملکرد استان قم در زمینه پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در سال گذشته خوب بود.

هاشمی روان سازی مسیر سرمایه گذاری و رفع موانع در این مسیر را وظیفه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دانست و تصریح کرد: تحقق شعار سال جاری در گروی حمایت از بخش تولید است، در سال جاری تعهد استان قم پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید است و تحقق این رقم در گروی همکاری بانک‌ها است.

وی ادامه داد: باید لیستی از سرمایه گذارانی که در استان قم به دلیل حق سرمایه گذاری و مشکلات واحدهای تولیدی در زندان هستند، باید تهیه شود و با دستگاه قضایی در خصوص این افراد رایزنی صورت بگیرد.

سرپرست استانداری قم خاطرنشان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی استان در تملک بانک‌ها هستند و باید لیستی از این واحدها تهیه و تعیین تکلیف صورت بگیرد، همچنین پیگیری اتصال منطقه سلفچگان به راه آهن ضروری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار