رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد؛
یکی از نیازهای استان اتمام طرح‌های نیمه تمام استان با کمک بانک‌های قم است، اولویت پرداخت تسهیلات در استان قم اتمام طرح‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت بالای 60 درصد و نوسازی ماشین آلات است.
کد خبر: ۶۸۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ 02 December 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به روند مبارزه با احتکار گفت: براساس مصوبه سران قوا از این به بعد پیش از محکومیت افراد در مرجع قضایی در خصوص احتکار هیچ اطلاع رسانی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اضافه کرد: از ابتدای سال جاری 586 مصوبه در 34 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد که 326 مصوبه اجرایی شد، 199 مصوبه در دست اقدام بود. 29 مصوبه به دلیل عدم پیگیری متقاضیان اجرا نشد و دستگاه‌های اجرایی هم اطلاعاتی تاکنون در خصوص اجرای یا عدم اجرای 21 مصوبه ستاد ندادند.

وی ادامه داد: کارت‌های بازرگانی صوری باید در استان قم مورد رصد قرار بگیرند تا از این طریق صادراتی صورت نگیرد که تعهدات آن قابل اجرا نباشد.

وی یادآورشد: یکی از چالش‌های مهم صادرات استان قم کارت‌های بازرگانی غیرتخصصی است.

سیجانی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی استان قم تصریح کرد: امسال تاکنون 24 جلسه بازدید از 134 واحدتولیدی دریافت کننده تسهیلات طرح رونق تولید در استان برگزار شد.

این واحدها 230 میلیارد تومان تسهیلات گرفته بود و براساس بازدید صورت گرفته 6 هزار و 774 شغل تثبیت و 404 شغل جدید در واحدها ایجاد شد. نمایندگان دستگاه‌های دولتی همچون استانداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت و بانک‌ها و سازمان بازرسی در بازدید از واحدهای تولیدی حضور داشتند.

وی ادامه داد: بانک‌های خصوصی استان قم که منابع مالی زیادی دارند، تعهدی برای خودشان برای مشارکت در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید احساس نمی‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 152 میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های صنعت و کشاورزی استان در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد.

سیجانی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم عنوان کرد: امسال تاکنون بیش از 90 درصد از تسهیلات پرداخت شده در قالب این طرح مربوط به تسهیلات سرمایه در گردش بود، تسهیلات سرمایه ثابت و تسهیلات بازسازی و نوسازی کمتر در قالب این طرح تاکنون در قم در پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه اشتغال و تولید در واحدهای صنعتی استان قم حفظ شود، باید نقدینگی این واحدها حفظ شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اشاره کرد: یکی از نیازهای استان قم اتمام طرح‌های نیمه تمام استان با کمک بانک‌های قم است، اولویت پرداخت تسهیلات در استان قم اتمام طرح‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت بالای 60 درصد و نوسازی ماشین آلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار