در جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت بر ایمن‌سازی مراکز اقامتی استان به‌ویژه در مبحث استانداردسازی آسانسورها تأکید شد.
کد خبر: ۶۸۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 02 December 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت عصر امروز با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم اظهار داشت: عمر تعدادی از هتل‌آپارتمان‌های استان بالا بوده که سبب می‌شود تا ازنظر آسانسورهای مورداستفاده نیز مشکلاتی ایجاد شود.

حمید یزدانی با اشاره به مبحث بررسی نحوه استانداردسازی آسانسورهای هتل‌ها و آپارتمان‌ها افزود: در مسئله دریافت تعرفه عوارض از هتل‌ها در کشور چندین قانون متعارض وجود دارد.

55 هتل‌آپارتمان در شهر قم فعالیت می‌کند

مدیرکل و تشخیص وصول درآمدهای شهرداری قم نیز در این جلسه، با اشاره به بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها ابراز کرد: وضع عوارض جامعه هتلداران در شورای شهر تعیین و تصویب می‌شود و بعد از تطبیق در کمیته تطبیق فرمانداری برای اجرا به هتلداران ابلاغ می‌شود.

علی‌اصغر رنگرز جدی با تأکید به بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها عنوان کرد: طبق تعرفه عوارض شورای شهر و ماده 11 عوارض مهمان‌پذیری‌های با درجات کیفیت مختلف و هتل‌ها نیز به همین منوال تعیین و دریافت می‌شود.

وی با اشاره به دریافت تعرفه عوارض از بسیاری از هتل‌های شهر قم در سال گذشته بیان کرد: در شهر قم 55 هتل‌آپارتمان شناسایی‌شده و تعرفه عوارض آن‌ها نیز طبق قانون دریافت می‌شود، تا پایان سال 96، 29 مورد از این هتل‌ها تعرفه عوارض خود را پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل و تشخیص وصول درآمدهای شهرداری قم با تأکید بر بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها ابراز کرد: در صورت بروز اختلاف در عوارض در کمیسیون تعیین عوارض نحوه و شکل پرداخت عوارض تعیین و طبق آن دریافت می‌شود.

جدی ادامه داد: اگر هتلداری در زمینه پرداخت تعرفه عوارض دچار ابهام شود ابهامات وی صرفاً از طریق دیوان عدالت اداری قابل‌پیگیری و تجدیدنظر است.

وی با اشاره به بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها ابراز کرد: در حال حاضر بالغ‌بر 27 هتل شهر قم در نحوه پرداخت عوارض اعتراض کرده و نسبت به پرداخت آن دچار ابهام هستند.

در اخذ تعرفه عوارض جامعه هتلداران تجدیدنظر شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی شهرداری قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها ابراز کرد: در وضعیت کنونی در اصل اخذ عوارض از جامعه هتلداران حرف‌وحدیث وجود داشته و برخی اختلافات قانونی در این مسئله مشاهده می‌شود.

مهرداد غضنفری با تأکید بر بررسی نحوه اخذ عوارض مشاغل توسط شهرداری نسبت به هتل‌ها و آپارتمان‌ها عنوان کرد: در مسئله دریافت تعرفه عوارض جامعه هتلداری باید طبق قوانین جدید عمل شود، قوانین ابطالی در زمینه مصوبات شورای شهر در زمینه تعرفه عوارض صادق و اشرافیت دارد.

وی با اشاره به اهمیت و قدرت اجرایی مصوبات جلسات گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت ادامه داد: نظر شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت مرجع قانونی معتبری بوده که برای مراجع قضایی نیز قابل‌احترام است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم نیز با اشاره به بررسی نحوه اخذ هزینه بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی مشغول در شهرک‌های صنعتی ابراز کرد: در استان قم 19 هزار کارگر ساختمانی عضو سازمان تأمین اجتماعی بوده که نوعاً افرادی کم‌بضاعتی هستند.

علی‌اصغر دادخواه بررسی نحوه اخذ هزینه بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی مشغول در شهرک‌های صنعتی را مورد توجه قرار داد و گفت: برای حفظ بیمه کارگران ساختمانی در شرایط فعلی باید روندی در استان قم دنبال شود که ادامه سابقه بیمه‌ای این افراد با مشکل و رخنه‌ای مواجه نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار