برخورد قضایی با متخلفان
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از ورود مدعی العموم استان در راستای ساماندهی تبلیغات شهری خبر داد. باید تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها و مردم عادی پس از طی مراحل قانونی مجوز‌های نصب را اخذ کنند، بدیهی است که با متخلفین برابر قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۸۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 04 December 2018

به گزارش تابناک قم، علی اصغر سلطانی اظهار کرد: در راستای احیای حقوق عامه و حفظ شان و جایگاه مردم، دادستانی استان ساماندهی انواع تبلیغات شهری را در دستور کار خود قرار داده که در این خصوص با مسؤولان ذی ربط جلساتی برگزار و دستورات لازم صادر شده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یکی از دلایل بروز تصادفات رانندگی جانمایی غیرکارشناسانه انواع تابلو‌های تبلیغاتی شکلی یا نوشتاری است که به استناد تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی در صورت بروز حادثه دستگاه‌های اجرایی مرتبط مسئول جبران خسارت هستند.

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب استان قم افزود: عامل دیگر وجود تبلیغات گسترده بر روی اتوبوس‌های شهری است که موجب پرت شدن حواس رانندگان در حین حرکت می‌شود که برابر ماده ۲۰۷ آئین نامه راهنمایی و رانندگی نصب هرگونه علائم بر روی شیشه یا بدنه وسایل نقلیه به منظور تجارت و تبلیغ و نمایش ممنوع است مگر بر اساس ضوابطی که به پیشنهاد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور به تصویب وزیر کشور بوده باشد.

سلطانی در ادامه گفت: به زودی نظارت اجرایی کامل بر روی انواع تابلو‌های موجود در سطح شهر از لحاظ محتوایی و جانمایی و حتی رعایت کامل ضوابط و مقررات میزان نوردهی، عمود نبودن بر شارع ... اجرایی می‌شود.

وی در ارتباط با نصب بیلبورد‌ها، پرتابل و سازه‌های فلزی، تابلو‌های سه وجهی، لایت باکس، تلویزیون‌های شهری و ... بیان کرد: باید تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها و مردم عادی پس از طی مراحل قانونی مجوز‌های نصب را اخذ کنند، بدیهی است که با متخلفین برابر قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار