معاون مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه از تربیت‌معلم و مدرس برای تغییر رویکرد پایان‌نامه‌ها به‌سمت مهارتی خبر داد و گفت: تدوین ۱۰۰۰ پایان‌نامه مهارتی در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۸۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 04 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین طهماسبی در نشست‌خبری مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه به تشریح فعالیت‌های پژوهشی مرکز پرداخت و اظهار داشت: مهارت امروزه در کنار دانش از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و برای ارتباط با مخاطب حوزه‌های علمیه باید به آن توجه بیشتری داشته باشند.

معاون پژوهشی مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه از تصویب سرفصل‌های مهارتی در حوزه خبر داد و افزود: سرفصل‌های مهارتی نوشته‌شده به‌صورت الزامی تعریف شد و سطح یک دارای 2 بخش الزامی عمومی و یک بخش با توجه به منطقه‌ای که مدرسه در آن واقع‌شده خواهد بود و همچنین سرفصل‌ها با اهداف مشخص در حوزه‌های قرآنی، اقتصاد، بهداشت، روانشناسی و بین‌المللی تدوین‌شده است.

وی به بیان بعضی از سرفصل‌ها پرداخت و ادامه داد: بعضی از این سرفصل‌ها با توجه به نیاز جامعه نوشته‌شده که می‌توان به‌عنوان نمونه به مهارت‌های بالینی، مدیریت امامزادگان، مدیریت مساجد، امداد فرهنگی و حضور در زندان‌ها و همراهی خانواده زندانیان و همچنین دوره‌های مهارتی مناظره برای مقابله با فرقه‌های انحرافی اشاره کرد.

طهماسبی از تربیت‌معلم و مدرس برای تغییر رویکرد پایان‌نامه‌ها به‌سمت مهارتی خبر داد و تصریح کرد: تربیت‌معلم و مدرس برای تغییر رویکرد حوزه به‌سمت مهارتی‌شدن و تدوین یک‌هزار پایان‌نامه مهارتی در دستور کار قرار گرفته و همچنین در حال حاضر نیز 23 کارگروه مهارتی در حال فعالیت بوده که با همکاری نزدیک به 130 نفر در مجموعه این امر ممکن شد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز با بیش از یک هزار ساعت کار در حوزه قرانی در 6 محور، حوزه تبلیغات در 12 محور، تهذیب 40 محور، آموزشی 33 محور، بهداشت و هنر هرکدام 17 محور در حال فعالیت بوده که با ارائه بروشور و انتشار مقالات علمی، پژوهشی و مهارتی در فصل‌نامه‌ای به‌زودی جزییات آن منتشر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار