مدیرکل راه و شهرسازی قم:
مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به ساخت بیش از 43 هزار واحد مسکن مهر در منطقه پردیسان ابراز داشت: تنها 300 واحد از مجموع تعهدات استان باقی مانده است که به زودی به متقاضیان واگذار می شود.
کد خبر: ۶۸۶۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶ 04 December 2018

به گزارش تابناک قم، اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی قم اعلام کرد که حسن صبوری در دیدار فرمانده سپاه قم افزود: پردیسان یکی از نقاطی است که طی 20 سال گذشته، به این ظرفیت مناسب از سکونت و ساخت و ساز رسیده و در واقع این منطقه یکی از مصادیق عمران و آبادانی مسکن در استان بوده است.

وی گفت: در این منطقه سرعت احداث مسکن بسیار بالا بوده و طی 2 دهه، جمعیتی حدود 130 هزار تن در آن ساکن شده اند، اما سرعت خدمات شهری با کندی پیش رفته است و این ناهماهنگی موجب بروز مشکلاتی برای ساکنان شده است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

صبوری به تغییر سبک زندگی در شهر قم از گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: الگوی شیوه سکونت در این شهر به سبک آپارتمان نشینی افزایش چشمگیری داشته است و تمایل کمتری برای ساخت و ساز خانه های ویلایی وجود دارد.

وی با اشاره به این که طی 10 سال گذشته نسبت اجاره نشین ها تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد: از سویی طبق نتایج سرشماری سال 1395، در شهر قم تعداد 45 هزار واحد مسکونی خالی گزارش شده است اما از سویی دیگر 15 هزار درخواست جدید مسکن از سوی شهروندان وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: مجموعه سپاه در کنار دستگاه های اجرایی بخصوص راه و شهرسازی استان، بازوی توانمندی در اجرای طرح های عمرانی و آبادانی تلقی می شود.

وی اظهار داشت: در طی چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان قم طرح های عمرانی بزرگ و مهمی ایجاد و احداث شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هم اکنون شاهد خالی یا خلوت شدن محلات مرکز شهر هستیم، گفت: ظهور و بروز انقلاب در این محلات بوده است اما به دلیل فرسوده شدن این بافت ها، شاهد مهاجرت ساکنین این محلات به مناطق پیرامونی شهر از جمله پردیسان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اضافه کرد: بخش بزرگی از زیرساخت های آموزشی، درمانی، شهری و غیره در مناطق مرکزی شهر وجود دارد و با ایجاد مناطق پیرامون شهر علاوه بر دور شدن ساکنان مرکزی شهر، هزینه های هنگفت و سنگینی برای تامین زیرساخت ها بر دولت تحمیل می شود.

وی افزود: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی سیاست های بهسازی، ساماندهی و بازآفرینی محلات ناکارآمد و فرسوده شهر در اولویت کاری این وزارتخانه قرار گرفته است.

صبوری تاکید کرد: بازآفرینی و ساماندهی محلات ناکارآمد، موجب بازگشت ساکنان واقعی این محلات و رونق اقتصادی و کسب و کار مرکز شهر می شود.

وی گفت: سپاه در تعیین سیاست ها و اهداف و اجرای طرح های بازآفرینی و ساماندهی محلات، می تواند همراه و مشاور خوبی باشد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدام های حوزه راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: در بخش عمرانی، سپاه از بضاعت خوبی برخوردار بوده و آماده همکاری با دستگاه های اجرایی است.

سردار سید محمد تقی شاهچراغی به نقش شهر مقدس قم در پیروزی انقلاب اسلامی و جایگاه مرکزیت تشیع جهان اشاره و تصریح کرد: با دعوت از مسئولان وزارت راه و شهرسازی به استان، فرصت تصویب و تامین مالی طرح های کلان و مهم فراهم می شود و به تبع آن، آبادانی و عمران شهر دنبال خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: بازآفرینی و ساماندهی محلات قدیم قم امری ضروری است و دستگاه های اجرایی بنا به ماهیت فعالیت های خود باید در تامین آسایش و رفاه ساکنان این مناطق تلاش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار