مدیر‌کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ۱۳۰۰ خانواده تحت پوشش جدید وارد چرخه خدمات شدند، گفت: ۲۲ هزار معلول دارای پرونده از خدمات اداره کل بهزیستی استان بهره مند شدند.
کد خبر: ۶۸۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 04 December 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین که در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 2000 نفر از معلولین و سالمندان استان در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند که ماهیانه بیش از دو نیم میلیارد تومان یارانه برای نگهداری این افراد به مراکز غیردولتی تحت پوشش پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم حمایت افراد نیکوکار از معلولین استان افزود: 1300 خانواده تحت پوشش جدید وارد چرخه خدمات شدند که دست خیرین عزیزقمی را در حمایت از معلولین می‌فشاریم.

مدیر‌کل بهزیستی استان قم با اشاره به ضرورت مناسب سازی معابر و اماکن شهری تصریح کرد: اقدامات خوبی در این زمینه در استان صورت گرفته و اقدامات بسیاری هم باید انجام شود که اداره کل بهزیستی قم به عنوان دبیر کمیته مناسب سازی استان، دستگاهای برتر در این خصوص را شناسائی و مورد تقدیر قرار داده است.

سلیقه با اشاره به توانمندی‌های معلولین قمی گفت: موفقیت‌های چشمگیر معلولین در عرصه‌های ورزشی، تحصیلی، فرهنگی، شغلی شایسته تقدیر است.

وی بیان کرد: دو معلول قمی در ترکیب تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته مسابقات پارا آسیائی جاکارتا حضور پیدا کردند و همچنین درخشش سایر معلولین در عرصه‌های قرآنی و تحصیلی خواستار توجه بیش از پیش همگان خصوصاً مسولین به توانائی‌های این عزیزان است.

مدیر‌کل بهزیستی استان قم با اشاره به آمار 22 هزار نفری معلولین دارای پرونده در بهزیستی قم و خدمات بهزیستی در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها و خدمات به خود معلولین و خانواده‌های ایشان خاطرنشان کرد: سال گذشته 12 میلیارد تومان اعتبار بابت ایجاد اشتغال برای معلولین و جامعه هدف بهزیستی به استان اختصاص یافت که زمینه اشتغال 700 نفر را فراهم کرد و در چند سال گذشته بیش از 2100 واحد مسکونی هم با مشارکت خود معلولین و اعتبارات و تسهیلات مصوب تحویل معلولین و مددجویان دادیم.

سلیقه با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوائی نوزادان قمی بیان کرد: از کل 25 هزار نوزاد متولد شده سال قبل 57 نفر مشکوک شناسائی شدند و در چرخه درمان قرار گرفتند و در خصوص بینائی هم با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال از بین 80 هزار نفر کودک مشمول طرح 350 نفر مشکوک به مشکلات بینائی شناسائی شدند و مراحل درمانی این کودکان با حمایت بهزیستی پیگیری شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار