دبیر فعالان اقتصادی:
زمانی که در دولت‌ها با برگزاری انتخابات و ایجاد تغییرات، مدیرانی سیاسی یا بدهکار انتخاباتی وارد عرصه کار شوند کم کم بستر برای ضعف اقتصاد و سرمایه‌گذاری و تولید در کشور فراهم می‌شود. درب اتاق اکثر مدیران استان به روی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش تولید بسته است.
کد خبر: ۶۸۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹ 04 December 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل حجازی دبیر فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران به مشکلاتی که در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد اشاره کرد و ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه قضائی در برخورد با مدیران متخلف اظهار کرد: زمانی که در دولت‌ها با برگزاری انتخابات و ایجاد تغییرات، مدیرانی سیاسی یا بدهکار انتخاباتی وارد عرصه کار شوند کم کم بستری برای ضعف اقتصاد و سرمایه‌گذاری و تولید در کشور فراهم می‌شود.

دبیر فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه باید شایسته‌سالاری مبنای ارتقا مدیریتی در کشور باشد تا فساد رشد پیدا نکند، از اقدامات دستگاه قضایی در این حوزه تقدیر کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز ما در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری عدم همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان است؛ بخش عمده سپرده‌ گذاری هایی که در قم انجام می‌شود خارج از استان هزینه می‌شود.

برخی مدیران قم مدیرانی سیاسی یا بدهکار انتخاباتی هستند

وی با بیان اینکه تا زمانی که با فساد مقابله نشود و شایسته‌سالاری مبنا نباشد هیچ سرمایه‌گذاری قم را برای فعالیت اقتصادی انتخاب نخواهد کرد گفت: درب اتاق اکثر مدیران استان به روی سرمایه‌گذاران و فعالان بخش تولید بسته است.

حجازی با اشاره به ظرفیت‌های قم در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری اذعان کرد: این انتظار از سازمان‌های نظارتی وجود دارد که توجه بیشتری به حوزه سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشند؛ برخی افراد خاص سهمیه‌های دولت را در حوزه پتروشیمی و فولاد گرفتند و به همین خاطر تولیدکنندگان دیگر استان و کشور با مشکلاتی مواجه شدند.

وی با اشاره به ارقامی که از سوی مسوولان اقتصادی استان در خصوص حمایت از تولیدکنندگان اعلام می‌شود گفت: این ارقام زمانی عدد قابل توجهی بود اما امروز در حوزه تولید اصلا به جایی نمی‌رسد چراکه هزینه‌ها برای تولیدکنندگان بیش از سه برابر شده است.

دبیر فعالان اقتصادی وام‌های بانکی را دامی برای سرمایه‌گذاران دانست و با اشاره به فعالیت اکثر واحدهای تولیدی شهرک‌ صنعتی شکوهیه قم با کمتر از نیمی از ظرفیت تولید خاطرنشان کرد: مدیران به جای اینکه به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی واحد تولیدی جدید باشند، از واحدهای موجود حمایت کنند تا ظرفیت‌های خالی به مدار تولید اضافه شود تا هم اشتغال سریع‌تر ایجاد شود و هم امکانی برای حمایت از تولید‌کنندگان به وجود آید.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی تولیدکنندگان را زیرفشار گذاشته است تصریح کرد: اگر در قضیه ارز دولت از بخش خصوصی کمک می‌گرفت و به هشدارهای ما توجه می‌کرد وضع کشور اینگونه نمی‌شد.

حجازی با اشاره به تشکیل جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان گفت: این جلسات همواره با حضور افراد خاص و ثابتی برگزار می‌شود در حالی که فعالان بخش خصوصی در قم افراد دیگری هستند.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌های قم، این بانک‌ها را تامین‌کننده وجوه مالی برای استان های دیگر دانست و افزود: بانک‌های قم بیشتر کاسبان تجاری هستند که سرمایه‌ را از قمی‌ها گرفته و در استان دیگری که منفعتشان تامین شود هزینه می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار