طی امسال انجام شد؛
رئیس اداره امور بین‌الملل حرم کریمه اهل‌بیت(س) از ارائه خدمات مختلف به بیش از ۷۵ هزار گردشگر و زائر بین‌المللی طی ۸ ماه اخیر در حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ 05 December 2018

به گزارش تابناک قم، کمال ثریااردکانی با اشاره به اینکه زائران بین‌المللی حرم مطهر کریمه‌اهل بیت(س) برای دریافت خدمات ویژه باید به دفاتر خدمات زائر امور بین‌الملل حرم مطهر مراجعه کنند، اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته بیش از ۷۵ هزار گردشگر و زائر بین‌المللی از خدمات آستان مقدس استفاده کرده‌اند و برنامه‌هایی نظیر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، نشست‌های معرفتی، اعتقادی و مشاوره، آیین‌های مناسبتی و تورهای حرم‌شناسی برای مهمانان بین‌المللی حرم بانوی کرامت دنبال شده است.

وی با اشاره به میزبانی از حدود ۶۰ هزار زائر بین‌المللی از ۴۸ کشور و حدود ۱۵ هزار و پانصد گردشگر بین‌المللی غیر مسلمان از ۸۶ کشور دنیا در هشت ماهه سال جاری خاطرنشان کرد: در قسمت گردشگران و توریست‌ها فرانسه، ایتالیا، آلمان، هلند، اسپانیا و چین بیشترین تعداد مهمانان را به خود اختصاص داده‌اند که از این تعداد ۵۵ درصد بانوان و ۴۵ درصد آقایان هستند، این نشان می‌دهد که حضور بانوان گردشگر نسبت به سنوات گذشته پررنگ‌تر شده است.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم کریمه اهل‌بیت(س) گفت: در بخش زائران بین‌المللی نیز کشورهای آذربایجان، عراق، پاکستان، هندوستان، لبنان، بحرین، افغانستان و ترکیه بیشترین تعداد زائران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: در قسمت گردشگران بین‌المللی نیز بیش از ۱۷۰ نشست تخصصی و جلسه پرسش و پاسخ و همچنین حدود دو هزار و ۸۰۰ تور حرم‌شناسی برای بیش از سه هزار گروه در هشت ماه گذشته برگزار شده است.

ثریا اردکانی از استقرار دفاتر ویژه توریست‌ها و گردشگران در صحن امام هادی علیه‌السلام یاد کرد و گفت: بخش عربی، اردو و آذری و امور مراجعان در صحن صاحب‌الزمان(عج) و دفتر بانوان نیز در ورودی درب ۱۸ حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: دفاتر خدمات زائر اداره امور بین‌الملل از ساعت ۹ تا ۱۵ و ۱۷ تا ۲۲ آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند و دفاتر گردشگران بین‌المللی نیز همه روزه از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۹ میزبان مهمانان حرم بانوی کرامت خواهند بود که مسئولان گروه‌ها و کاروان‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا هماهنگی برای حضور زائران با شماره‌های ۰۲۵۳۷۱۷۵۳۰۹ امور مراجعه‌کنندگان، ۰۲۵۳۷۱۷۵۸۰۹ بخش عربی، ۰۲۵۳۷۱۷۵۸۱۱ بخش آذری و ۰۲۵۳۷۱۷۵۸۱۰ بخش اردو و برای حضور گردشگران در حرم مطهر با شماره ۰۲۵۳۷۱۷۵۴۷۷ تماس حاصل فرمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار