اخبار انتظامی قم؛
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف محموله ۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال لوازم التحریر قاچاق در قم خبر داد. فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز با اشاره به انهدام دو باند سرقت سیم و کابل‌های برق شهرهای قم و کهک، از دستگیری ۶ نفر و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 05 December 2018

به گزارش تابناک قم، سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه راننده یک دستگاه کامیون کشنده قصد دارد محموله لوازم التحریر قاچاق را از یک استان غربی و با عبور از محور مواصلاتی استان قم به تهران منتقل کند، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضائی، کارآگاهان به محل‌های مورد نظر اعزام و پس از کنترل تردد خودروهای عبوری، کامیون مورد نظر را شناسایی و متوقف کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: راننده کامیون اذعان داشت خودرو حامل لوازم التحریر بوده که از گمرک به مقصد تهران در حرکت است بر همین اساس وی، یک فقره بارنامه انواع لوازم التحریر، یک برگ تصویر پروانه حمل کالا و تصویر یک برگ توزین را به کارآگاهان ارائه کرد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: با راهنمایی راننده صاحب کالا شناسایی و با حضور وی کانتینر تخلیه شده و سپس با شمارش کالاها و ارسال نمونه به گمرک قم، کارشناسان اعلام کردند بخشی از کالا حدود ۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال با اسناد ابرازی مطابقت ندارد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: سرانجام متهمان به همراه پرونده متشکله تحویل مرجع قضائی استان شدند.

وسوسه سرقت پس از پرداخت مهریه ۱۲۰ سکه طلا

رئیس پلیس آگاهی استان قم همچنین با اشاره به دستگیری ۴ نفر سارق منزل در قم، گفت: متهم ردیف اول پس از جدایی از همسر خود و پرداخت ۱۲۰ سکه طلا به عنوان مهریه قصد داشت با همراهی دوستانش سکه‌های پرداختی را سرقت کند.

سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت طلا از منزلی در قم، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: سارقان با ورود به منزل مذکور، مقداری طلا شامل ۴ حلقه النگو، یک جفت گوشواره، ۲ حلقه انگشتر و یک زنجیر پلاک را سرقت کرده که در ادامه پس از بررسی محل سرقت و همچنین بررسی جغرافیای جرم توسط کارآگاهان، ۴ نفر در این رابطه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی استان دستگیر شدند.

سرهنگ کرمی گفت: در ادامه طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، متهم ردیف اول پس از جدایی از همسر خود و پرداخت ۱۲۰ سکه طلا به عنوان مهریه قصد داشت با همراهی دوستانش سکه‌های پرداختی را سرقت کند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: نهایتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق قم و شهر کهک

فرمانده انتظامی شهرستان قم با اشاره به انهدام دو باند سرقت سیم و کابل‌های برق شهرهای قم و کهک، گفت: در این رابطه ۶ نفر دستگیر و ۱۵ فقره سرقت کشف شد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در قم، موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی کهک قرار گرفت.

به گفته وی، در ادامه با انجام اقدامات پلیسی، فردی سابقه دار و مجرم حرفه ای در زمینه سرقت شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم با اشاره به کشف قیچی مخصوص بریدن کابل برق از متهم، افزود: وی در تحقیقات صورت گرفته به ۱۰ فقره سرقت اعتراف و اذعان کرد، شب‌ها پس از استعمال موادمخدر شیشه با پوشیدن لباس یکی از سازمان‌های خدماتی استان اقدام به سرقت کابل برق از نقاط مختلف استان قم کرده که در ادامه همدست وی و یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ جعفریان در ادامه سخنان خود، با اشاره به انهدام یک باند سرقت سیم و کابل برق در شهر کهک، گفت: در این پرونده نیز ۳ نفر از سرنشین یک دستگاه خودرو پژو پارس که اقدام به سرقت سیم و کابل برق می‌کردند شناسایی، دستگیر و در تحقیقات به ۵ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: سرانجام متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی فروش دارو تقلبی در عملیات پانجیا

رئیس پلیس فتا استان قم با تأکید بر این که خرید و فروش هر گونه اقلام دارویی در فضای مجازی غیر قانونی است، گفت: در راستای سالم سازی محیط فضای مجازی پلیس فتا استان قم همگام با پلیس فتا ناجا و سایر کشورها اقدام به اجرای طرح پانجیا (شناسایی سایت‌ها، وبلاگ‌ها و صفحاتی که مبادرت به تبلیغات و فروش دارو و تجهیزات پزشکی) می‌نماید.

سرهنگ علی موالی اظهار داشت: در طرح پانجیا که هر سال در اکثر کشورهای دنیا به منظور شناسایی و برخورد با سایت‌ها، وبلاگ‌ها و کانال‌های فروش داروهای غیرمجاز انجام می‌شود، چندین پرونده قضائی در این رابطه در استان تشکیل شده است.

وی افزود: در سال جاری نیز با اجرای طرح پانجیا ۱۱، افرادی که در فضای مجازی از قبیل وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی که به فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی مشغول بودند، شناسایی و در نهایت تعداد ۱۰ نفر شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

رئیس پلیس فتا استان قم به هموطنان گرامی توصیه کرد: با توجه به اینکه عمده این داروها، داروهای ترک اعتیاد و کاهش وزن و لاغری است شهروندان دقت داشته باشند برای دریافت هر گونه خدمات پزشکی به مراکز درمانی و پزشکان معتبر مراجعه و نیازهای دارویی و پزشکی خود را از داروخانه‌های مجاز در سطح شهر تهیه کنند.

سرهنگ موالی در ادامه از کاربران خواست، در صورت مشاهده خرید و فروش هر نوع دارو در فضاهای مجازی، از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی آن را ثبت کرده و همچنین از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار