سرپرست استانداری قم:
سرپرست استانداری قم گفت: برای کنترل و تنظیم بازار و جلوگیری از تخلف ها باید در کنار تشکیل پرونده و برخوردهای قضایی با متخلفان، از روش های تشویقی موثر نیز به عنوان عامل بازدارنده استفاده شود.
کد خبر: ۶۸۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ 05 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد رضا هاشمی در کارگروه تنظیم بازار قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: کسبه ای که در مواقع گران شدن اجناس و کالاهای ضروری، با مردم همراهی کرده و این محصول ها را با قیمت خرید قبلی در اختیار آنها قرار می دهند باید تشویق شوند.

وی با اینکه باید با نصب بنر در معابر از کسبه منصف تقدیر شود، افزود: مردم باید بدانند اگر در شهر قم به عنوان شهر کریمه اهل بیت(س) برخی دست به احتکار و یا گران فروشی می زنند، افراد سرآمدی نیز هستند که مراعات حال آنها را می کنند.

وی بیان کرد: به طور حتم جریمه فروشندگان متخلف به لحاظ بازدارندگی تاثیر زیادی ندارد، اما وقتی یک فرد فروشنده به علت رعایت انصاف و حقوق مصرف کنندگان مورد تشویق قرار می گیرد، سایر افراد نیز از او الگو خواهند گرفت.

هاشمی با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی به صورت شبانه روزی بر نرخ ها نظارت دارند، تصریح کرد: برغم انجام همه تمهیدات نظارتی بر روی قیمت کالاها، مردم بهترین ناظر هستند و باید مسئولان را در این زمینه کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع تامین میوه شب یلدا و همچنین شب عید نوروز اذعان داشت: باید برای عرضه این محصول به میزان و قیمت کافی و مناسب نظارت دقیقی صورت گیرد، تا کسی از شرایط سوء استفاده نکند.

سرپرست استانداری قم با تاکید بر اینکه همه اعضای ستاد تنظیم بازار استان بازرس افتخاری محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: طبق سخنان رئیس جمهوری سیاست دولت تامین کالاهای اساسی مردم است و نباید در این خصوص دغدغه ای در جامعه وجود داشته باشد.

وی همچنین با تاکید بر جدی گرفتن سامانه 124 و تخلف های ثبت شده از این طریق افزود: با توجه به ارائه دستورالعمل رصد کالا، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای شفاف سازی و روان سازی زنجیره تجارت، دستگاه های اجرایی مرتبط باید اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار