خسروپناه:
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با اشاره به بحث‌هایی که پیرامون حوزه انقلابی و حوزه سنتی می‌شود از رسانه‌ها خواست این دوگانگی را مورد بررسی قرار دهند.
کد خبر: ۶۸۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 06 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌هایی که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند باید مرتب موضوعات مبتلابه و موضوعاتی که در حوزه مطرح می‌شود را دنبال کنند و از قافله منازعات اندیشه‌ای عقب نمانند.

وی افزود: امروزه در حوزه علمیه افرادی از تمایز مرجعیت و حکومت یا مرجعیت و ولایت سخن می‌گویند و این نکته را مطرح می‌کنند که چون حکومت اسلامی به فتوای یک مرجعی به نام امام بوده است پس حکومت باید ذیل مرجعیت باشد. یا ممکن است از آن طرف نزاع ذیل قراردادن مرجعیت نسبت به حکومت مطرح شود.

وی گفت: نگذارید این بحث در فضای مجازی و جامعه حوزوی مرتب مطرح شود و بعد، یک سال که گذشت در باب آن گفتگو کنید.

حجت‌الاسلام خسروپناه تاکید کرد: در حال حاضر نشست‌ها یا گفتگوهایی با عنوان دوگانگی حوزه انقلابی و حوزه سنتی یا علمی مطرح می‌شود. گویا اگر کسی از حوزه انقلابی دفاع می‌کند حوزه سنتی علمی را قبول ندارد یا برعکس. آیا این سندیت قابل جمع نیست؟ نمی‌شود از سنت‌های ارزشمند حوزه علمیه استفاده کنیم و در عین حال انقلابی باشیم؟ مگر خود حضرت امام طرفدار حوزه فقهی صاحب جواهری نبود، در عین حال انقلابی هم بود.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه اظهار داشت: اینها بحث‌های مهمی است که باید سریع‌تر نشست‌هایی در مورد آنها برگزار شود و صاحبنظران دیدگاه‌های مختلف بحث کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار