آیت الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید به آبادانی مساجد توجه داشت تا همه بتوانند از برکات مساجد بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۶۸۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 07 December 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار اعضای هیئت امنای مسجد خاتم الانبیاء پردیسان با اشاره به ضرورت تواضع افراد افزود: انسان نباید خودپسند باشد یعنی تنها خود را نبیند بلکه به دیگران نیز توجه داشته باشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) در خصوص حد تواضع فرمودند که از درب منزل که خارج شدی هرکسی را که مشاهده کردی تصور کن که از من برتر است.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه خداوند بنده‌ای را که خودبین نباشد را دوست دارد، افزود: مساجد انسان سازی می‌کنند و به ما می‌گویند که در زندگی خود مردم خواه باشیم.

وی ادامه داد: سخن گفتن انسان با زبان کار آسانی است در حالی که انسان باید به عمل خود توجه کند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه انسان باید همواره با مردم صادق باشد، افزود: افراد باید متدین و با تقوا باشند زیرا در صورت داشتن این خصوصیات محبوب جامعه و مردم می‌شوند.

وی بیان کرد: باید به آبادانی مساجد توجه داشت تا همه بتوانند از برکات مساجد بهره مند شوند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مساجد شهر قم نیز باید مانند این شهر در کشور سرآمد باشند، افزود: خداوند به افرادی که مساجد را آباد کنند اجر و پاداش عظیمی می‌دهد.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند که خوش به حال کسانی که در خانه‌های خود تطهیر کرده و وضو می‌گیرند و به مسجد می‌روند.

آیت الله علوی گرگانی گفت: مکتب اهل بیت(ع) بر تربیت فرزندان و خانواده به گونه‌ای که اهل حضور در مساجد باشند تأکید فراوانی داشته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار