امام جمعه با انتقاد از تکمیل نشدن پروژه‌ها در قم گفت: مسئولان فکری برای پروژه نیمه تمامی که در رودخانه اجرا شده بکنند و نباید سرمایه مردم به هدر رود.
کد خبر: ۶۸۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ 07 December 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان بر پایه خط نفوذ و جنگ نرم و تأثیرگذاری منفی بر روحیه دانشجویان و تصویرسازی‌های غلط همواره با مکر و حیله خواستند دانشجویان را به سمت خود سوق دهند اما دانشجویان با ایمان و اخلاق و دشمن شناسی و بصیرت همه توطئه‌های دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی گفت: امام راحل ۶ ماه قبل از ارتحال خود در پیامی فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند و یادآور شدند امروز یکی از ضروری‌ترین موارد تشکیل بسیج طلاب و دانشجو است و آنها باید با تمام توان از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند و امروز دانشگاه و حوزه به اتحاد نیاز دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذرماه سال ۶۳ گفت: این شورا قرارگاه فرماندهی کشور است و مأموریت اصلی آن در شرایط حاضر، مقابله با شبیخون و ناتوی فرهنگی است که می‌بایست با رصد، دیده بانی، پایش و فرماندهی مستمر مانع از نفوذ شوند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله دستغیب، گفت: سابقه انقلابی و مبارزاتی این شهید بسیار طولانی است و ایشان علاقه شدیدی به امام راحل داشتند و مواضع دیگران در برابر امام راحل برایش بسیار مهم بود و اگر آن شهید امروز بود همان حساسیت را نسبت به مقام معظم رهبری داشت.

مردم پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند

آیت الله سعیدی ابراز داشت: صبح روز گذشته یکی از عوامل مزدور قصد داشت با خودروی خود به سمت مقر نیروی انتظامی در شهر چابهار حمله کند که دو تن از جان برکفان نیروی انتظامی مانع از این کار شدند و به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: مردم با جان و مال خود ۴۰ سال است که پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و درس فراموش نشدنی به دشمنان خواهد داد.

امام جمعه قم با بیان اینکه امنیت جمهوری اسلامی خط قرمز ما است، تأکید کرد: دشمنان بدانند با این ترورهای کور آرزوی برهم زدن امنیت در ایران را به گور خواهند برد.

وی تصریح کرد: اسلام ستیزان و کسانی که با ملت ایران در ستیز هستند بدانند که با آنان برخورد جدی خواهد شد.

موظفیم با اخلاق اسلامی با هم برخورد کنیم

آیت الله سعیدی همچنین بیان داشت: ما انسان‌ها در زندگی خود موظفیم که با اخلاق اسلامی با هم برخورد کنیم و هر انسان دو وجه دارد که ممکن است تحت تأثیر وسوسه‌های شیطانی قرار گیرد و انسان مسلمان باید تلاش کند تا روی دیگر مردم را بالا نیاورند و پیامبر اسلام در مواجه با مردمی که رفتار خوبی نداشتند با متانت و تدبیر با آنها برخورد می‌کردند.

وی تأکید کرد: باید رفتار ما به گونه‌ای باشد که افراد را به مسیر حق راهنمایی کند و مسئولان در استان و شهر قم توجه داشتند باشند که قم شهر ویژه‌ای است که عاشقان اهل بیت(ع) به این حرم اهل بیت(ع) توجه دارند و خدمت گذاران در استان باید به این موضوع توجه کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با انتقاد از عدم تکمیل پروژه‌ها در قم بیان داشت: تا کی باید شاهد پروژه‌های نیمه تمام و رها شده در استان قم باشیم و پروژه نیمه تمامی که در رودخانه اجرا کردند باید فکری به حال آنان کرد و نباید سرمایه مردم به هدر رود.

وی افزود: وجهه قم مذهبی است و جاذبه‌های گردشگری مذهبی را باید افزایش داد و کسانی که به قم مشرف می‌شوند توقع دارند مردم و مسئولان جهت اهل بیتی قم را رعایت کنند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: نباید نسخه‌ای که برای همه شهرها می‌نویسند در قم هم همان اجرایی شود و ترویج موسیقی شایسته قم نیست و مردم قم انتظار دارند حرم اهل بیت، حرم اهل بیت(ع) بماند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار