در پنجمین همایش گره طلایی از اجرای مقدمات اولیه برای تبدیل استان قم به‌عنوان پایتخت فرش دستباف در سطح جهانی خبر داده شد.
کد خبر: ۶۸۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰ 07 December 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم اختتامیه پنجمین همایش گره طلایی با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم، فرشته پاک دست رئیس مرکز فرش ایران و جمعی از مدیران، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و هنرمندان صنعت فرش استان در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

رئیس انجمن هنرمندان طراح و نقاش فرش استان قم در این مراسم، با اشاره به ثبت ملی فرش دستباف قم در یک دهه گذشته اظهار داشت: از سال 87 کار ثبت فرش قم در سطح ملی و در سال 89 نیز اقدام ثبت فرش قم در سطح جهانی آغازشده و امروز استان در این حوزه به توفیقات قابل‌توجهی نائل شده است.

علی‌اصغر خوش‌گفتار مقدم با تأکید بر راه‌اندازی سامانه ثبت آثار فرش دستباف در استان قم افزود: با راه‌اندازی درگاه اینترنتی مربوطه کار ثبت آثار حوزه فرش در راحت‌ترین شکل ممکن ایجادشده و هنرمندان می‌توانند در این سامانه آثار ابداعی را به نام خودشان ثبت کنند.

وی با اشاره به ظرفیت و برند برتر فرش دستباف قم در سطح بین‌المللی عنوان کرد: اقدامات ابتدایی برای ثبت فرش ابریشم قم به‌عنوان بهترین برند فرش ابریشم جهان و پایتخت فرش ابریشم دنیا انجام‌شده است.

گفتنی است در پنجمین همایش گره طلایی از غلامرضا اخوان در بخش طراحی، رحیم فروهر در بخش سرویس‌کاری فرش، عباس علی سنگانی در بخش طراح و نقاشی، قاسم الیاسی در بخش تولیدکننده برتر، حمید ذوالانواری صادرکننده برتر، زهرا ولی بیگی بافنده برگزیده و سید رضی میری به‌عنوان افراد برگزیده تجلیل و مفتخر به دریافت صاحب هفت تندیس طلایی شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار