معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر پنج بیمارستان با یک هزار و 786 تخت در این استان در حال احداث است که بر اساس جدول زمانبندی تا سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۶۸۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ 07 December 2018

به گزارش تابناک قم، علی اصغر اکرمی افزود: با تکمیل و بهره برداری از بیمارستان های امیرالمومنین(ع)، امجدی، قلب، مادر و یک هزار تختخوابی، تعداد تخت های بیمارستانی دولتی، خصوصی و خیریه در قم به سه هزار و 600 تخت می رسد.

وی به طرح های در دست اقدام اشاره و بیان کرد: بیمارستان زنان و زایمان امجدی که در محوطه بیمارستان شهید بهشتی می باشد، خیرساز است و در حال حاضر 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: بر اساس زمانبندی انجام شده این بیمارستان در حال حاضر باید 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، ولی منابع مالی طرح تامین نشده و احداث بیمارستان از برنامه زمانبندی عقب می باشد.

اکرمی ادامه داد: این بیمارستان دارای 110 تخت و در هفت طبقه احداث و در آن خدماتی در بخش زنان به صورت جامع و تخصصی ارائه می شود.

وی اضافه کرد: با تکمیل این بیمارستان حلقه خدمات درمانی و آموزشی در بیمارستان شهید بهشتی کامل می شود و بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین(ع) و امجدی تمام تخصص ها را دربرخواهد گرفت.

به گفته وی، در این مجموعه بیمارستانی خدمات درمانی در همه رشته ها به بیماران و خدمات آموزشی به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قابل ارائه می باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: بیمارستان خیریه امیرالمومنین(ع) که در محوطه بیمارستان شهید بهشتی قم احداث شده است، دارای 231 تخت بیمارستانی است و برای احداث آن حدود 700 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته اکرمی، این بیمارستان با 21 هزار مترمربع زیربنا، در هفت طبقه احداث شده است و دارای پد هلی کوپتر روی بام برای انتقال مصدومان، بخش زنان، اعصاب و روان، جراحی، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم و واحدهای پاراکلینیکی از جمله تصویربرداری، سی تی اسکن، آزمایشگاه و داروخانه می باشد.

وی با اشاره به پیشرفت حدود 97 درصدی بیمارستان، اضافه کرد: به دلیل مشکلات مالی که خیر بیمارستان امیرالمومنین(ع) با آن مواجه شده، این مرکز درمانی هنوز تکمیل نشده و باید زیرساخت شبکه بیمارستان و یو پی اس های تامین کننده برق اضطراری توسط خیر تامین شود.

وی با بیان این که بیمارستان یک هزار تختخوابی نیز توسط موسسه توسعه پاسارگاد در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: بر اساس زمانبندی صورت گرفته این بیمارستان از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است و سقف طبقه چهارم که آخرین مرحله در فاز نخست می باشد، در حال تکمیل است.

وی اضافه کرد: پس از این مرحله، احداث بیمارستان وارد فرآیند تکمیل زنجیره تاسیسات، فازهای تفکیک بخش ها و نازک کاری می شود.

به گفته اکرمی، 300 تخت در فاز نخست بیمارستان و 300 تخت دیگر نیز در فاز دوم تا سال 1399 راه اندازی می شود و طبق تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این موسسه، 60 درصد خدمات تخت های این بیمارستان دولتی می باشد و 40 درصد دیگر خصوصی است.

وی در ادامه به ساخت بیمارستان مادر اشاره کرد و گفت: احداث این بیمارستان در مراحل پایانی می باشد و ساخت و تجهیز آن بر عهده بخش خصوصی است، ولی معاونت درمان بر تامین تجهیزات استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت و همچنین طراحی بخش های مختلف بیمارستان نظارت دارد.

وی با بیان این که قرار بود فاز نخست این بیمارستان پارسال افتتاح شود، افزود: با توجه به مواجه شدن با مشکلات مالی، ساخت بیمارستان به تاخیر افتاد، ولی بر اساس گفته بانی بیمارستان فاز نخست که شامل مجموعه های کلینیکی و پاراکلینیکی است در سال جاری به بهره برداری می رسد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: این بیمارستان در چهار طبقه و با محوریت بیماری های زنان احداث می شود و دارای 110 تخت است.

وی همچنین گفت: بیمارستان قلب نیز تحت اشراف دفتر آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید شیعیان در عراق، در حال ساخت است که در مرحله صفر می باشد و عملیات اجرایی با آزمایش مکانیک خاک و گودبرداری آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس طرح اولیه قرار است این بیمارستان در سه سال تکمیل شود که امیدواریم با توجه به عزم خاصی که در متولیان دفتر آیت الله سیستانی وجود دارد این مرکز تا سال 1400 به بهره برداری برسد.

به گفته اکرمی، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 335 تختخوابی قلب نیز با زیربنای 47 هزار مترمربع در 11 طبقه در بلوار مرجعیت قم در حال احداث است.

وی افزود: این بیمارستان دارای بخش های بستری شامل داخلی، قلب، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، اعصاب و روان، ان آی سی یو، آی سی یو، سی سی یو، اورژانس و بخش های تشخیصی درمانی شامل آنژیوگرافی، تصویربرداری، دیالیز، سنگ شکن، فیزیوتراپی و بازتوانی، آزمایشات فیزیولوژیک و ریوی، آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی، گوارش و کبد، شیمی درمانی، پزشکی هسته ای، رادیولوژی و کلینیک های تخصصی، جراحی سرپایی، بستری موقت، بخش های خدماتی و اداری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار